lördag 15 mars 2008

A room with a view.

Eländes elände vilket själsdödande väder det varit under veckan som gått. I H-sand har det regnat varje dag. Men de är så snälla mot mig på min praktikplats. Har träffat många trevliga och roliga människor. Så här är utsikten från mitt fönster. Tämligen grå på dessa bilder, men förhoppningsvis dyker solen upp så småningom. Det har blivit mycket tid för läsande av böcker under veckan som gått. Riktigt skönt att bara få "vara".
Tog en tur på stan och hittade denna påskiga kökshandduk på Åhléns i H-sand. Jag gillar kökshanddukar med roliga mönster :)

...och en liten prillig höna fann jag på en trevlig blomsteraffär.
Det är så skönt att vara hemma i helgen. Ikväll blir det Melodifestival. Har ingen favorit. Men i Let´s dance har jag svårt...mina två favoriter är Tony och Tina.Om de kunde få vinna båda två...suck
I morgon skall jag till Linneagården på loppis. Det ser jag fram mot.
Ha en skön lördagkväll...Kram från Gunilla

9 kommentarer:

faster atta sa...

jag har två favoriter ikväll! Perelli och sanna.
Visst finns det mycket fint på åhlens! Shoppar ofta där, fast butiken i nyköping.

Lily of the valley sa...

Jag gillar också kökshandukar, din är jättefin.
Den prilliga hönan är väldigt söt.
Ikväll kan vem som helst vinna...
Mina "favoriter" är: Frida, Nordman och Bröderna R.
Ha de bra
kram Lily

Cattis sa...

söta små påskfynd :-)

favoriserar bröderna Rongedal...

Kram
Cattis

Grindelunda sa...

Ska jag välja någon bland bidragen ikväll så blir det nog Amy tror jag..eller...suck

Anonym sa...

Hallå vännen! Välkommen hem.Kan tänka mig att du varit saknad av framför allt Liten. Kul att du haft det bra på praktiken.Kul att få shoppa lite som inte finns hemma med.Jag sitter nu och kollar mello men är lite för rastlös för att bara titta så jag bloggar med. Jag håller på Sibel, tycker hon sjunger vackert, har en fantastisk klänning och jag tror hon skulle funka bäst i eurovision.Ha en bra kväll,kram Katta

Änglahem sa...

Vilken jättefin handduk!! måste ju onekligen göra torkandet lite mer roligt!*hihi*.
Lilla Fröken Höna är ju jättesöt!!

Favvo?...Rongedahls, BWO och Nordman...har svårt att bestämma mig, så här har vi röstat på alla tre*fniss* behöver man inte ångra sid i efterhan*tihi*.

Hur länge har du denna praktik? låter som du ska tillbaks. Måste vara jobbigt att vara ifrån åtminstone Liten!

Ha det så gott!
Kram
Ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det låter som om du haft en ganska gemytlig vistelse i Härnösand, fin utsikt har du oxå där!
Härliga fynd du gjort!
Efter kvällens summering känns det nog som Perelli var det bästa bidraget, men jag hoppades lite på Sibel.
Ha det gott!
kram
nina

sommar-rummet sa...

Kul att du hittade in till mig! Ska kika runt o se hur du har det... Ha en fortsatt trevlig helg! KRAM

Kathys Home sa...

Hej Gunilla!!! Vilken underbar bukett du visar i presentationen...jag blir så glad..Jaadu, vädret vad säger vi om det..TRÅKIGT men här hos mig idag så är det lite klarare på himlen så jag skall faktiskt bege mig ut på tomten och fixa lite, tänkte faktiskt elda lite..Å jag tittade förstås också på melodifestivalen, fast jag måste erkänna jag slumrade till några gånger...hmm...men det var väl kul att Perelli fick vinna igen...vi får se om hon kan dra hem nån vinst till oss...Ha en bra dag och kul att du tittade in till mig..//kat