lördag 1 mars 2008

Nu tycker jag faktiskt att det räcker...

...med snö för i år!!! Känns lite tröstlöst att det blir tokvinter nu. Det finns så att det räcker för skoteråkandet i alla fall...så det så!!!
Men att tända ljus, njuta av ranunklar, tulpaner och ulligt gulligt hjärta (från Linneagården) är inte helt fel. Och nu har jag också sportlov :) underbart skönt!

Vi är många som fyller år i mars, så jag fick ett energiryck här på förmiddagen och bakade bullar. Det händer inte så ofta, så det kan vara värt att dokumenteras. Nu finns det bullar i alla fall...ett tag.
Köpte så härliga formar på Jojo. Bredvid bunken anas en handduk från Gudrun Sjödén. Gillar hennes bohemiska inredningsstextilier.


Ha en skön helg allesammans!
Kram från Gunilla

10 kommentarer:

Änglahem sa...

Fint på bild!....men...Nej Tack!

Vill inte ha vinter NU, har den inte kommit innan så kan det ju kvitta!!

Åhhh..vad bullarna ser goda ut, sniker åt mig en på utvägen!!

Ha en bra lördagkväll!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Ni får vara glada över snön på sportlovet i allafall,sen kan den väl få dra till nordpolen där behövs den bättre.Du har det så mysigt därhemma och så nybakade bullar då till på köpet,mums.Ha en bra helg och ett bra lov.Kram Katta

Cattis sa...

Men så mycket snö...
Det regnar här i Stockholm idag...
Du har det säkert bättre än jag ;-)

Jo det verkar gå bra med katterna och valpen tack o lov. De är inte hundvana sen förr och de kontakter de haft med vänners hundar har varit skeptisk. Men denna lilla gynnare verkar de acceptera och tom vara roade av :-)

Ha en trevlig lördagskväll i snölandet!
Kram
Cattis

Anonym sa...

javist är de jetegoda du blir bjuden på bular.
maja 6 år

Lily of the valley sa...

Förstår att du inte vill ha mer snö men samtidigt är det rolig med lite under sportlovet.
Tulpaner och ranunklar, vackert...
Mmmm! Blev sugen på kanelbullar!
Det finns nog inget godare...
Ha de bra
kram Lily

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad roligt att du kikade in hos mig så jag fick en chans att titta in till dig på en fin bullefika :D Snön har mest lyst med sin frånvaro hela vintern men igår var det faktiskt ett litet snötäcke på morgonen men det var inte långvarigt.
Ha en fortsatt skön söndag!
kram
nina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så smarriga bullar..jag norpar en..ok!!

Tack för rara kommentarer..ja jösses så mö snööööö!!!

Alltså vilka kontraster detta land bjuder på...
Här har vi 20grader o sol på vår altan vägg..ute..helt underbart!!Våren är här!!

Fast lite snö hade såklart vart kul för barna!!

En solig, vårig hälsning !!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥
~~~`*'*´~~~

faster atta sa...

Ååå, jag vill ha snö så du kan skicka lite av den varan hit... ti-hi....

Linneagården sa...

Hallåj!
Visst är det härligt väder idag, & jag sitter här......jo, jag har varit ute & fixat i min loppis & nu ska jag snart ut igen!
Gillar ditt bord som syns från tv-rummet, du har så mkt gulliga ting.
Jag är lite trög men, när öppnar kyrkis igen?
Ha det bäst //madelene & ongan

Hannis sa...

Pratade med min syster i Valencia i dag och hon hade 25 grader varmt!
Kände ett litet sting av avundsjuka..
Men snart blir det vår hoppas jag!

Må så gott/Kram Hannis