onsdag 5 mars 2008

Jag fortsätter att drömma om det som komma skall. Håller som bäst på att "kladda" på färg på våra altanstolar. Vilken färg?...vitt blir det. Jag som annars är så färggrann av mig målar nu stolarna vita. Ser det framför mig mot allt det gröna, rosa och vita som jag är särkilt svag för sommartid. Bläddrar också bland Gudruns härliga textilier och trädgårdstips inför våren i "trädgård och blommor".
Här ett litet gulligt broderi i Jämtlandssöm som äldsta dottern gjort i slöjden för några år sedan.

Har lånat detta örngott på obestämd framtid då det är så vackert och skirt i sin enkelhet...och vitt, rosa och grönt!!
Malva...hör av Dig om Du vill ha tillbaka det.


Den 16:e mars skall jag lätt till Linneagården på Loppis.
Så spännande!!!

Sköt om Er!
Kramar från Gunilla

8 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Så gulligt örngott, förstår om du vill låna det på obestämd tid.
Trädgård och blommor frossar jag också i. Jag fortsätter med att drömma om våren även om jag inte skottar snö. Vi har fått en centimeter och har några minus, solen har värmt lite, härligt :)
Jag ska nog titta i Hemma, blev lite nyfiken...
Ha de gott
kram Lily

Änglahem sa...

Åh vilket fint örngott!! Jättegulligt!

Trädgård och blommor sitter jag också och frossar i för tillfället!!

Kram
Ulrika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men ägg till frukost är ju inte heller dumt;)
Löskokta ska det va...lös gula,,,det är smarrigt det!!

Så fint !! Ser ju underbart skönt ut att sova i det där!!Jättevackert!!

Kram millan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket fint broderi, det är klart du lånar dt på obestmd framtid, jättegulligt! Ja det var mycket konstiga färger på 80-talet, jag stickade en mintgrön tröja som jag aldrig skulle göra idag, ens om det blev modernt!
Självklart får du det, bara roligt!
Jag gör sammalunda :D
kram
nina

Anonym sa...

Oj vad länge du blir i H-sand,men du kommer kanske hem på helgerna? I kväll har det varit tvkväll för mig Det okända i tv4+ och Lost, spännande saker.Vad fint lakan Malva gjort, kul med Jämtlandssöm.Jag antar att det är Gudrun Sjödens textilier du pratar om,har du varit i hennes butik i Gamla stan? Den är fin.Ja sportlovet går fort men är välbehövligt.Spännande med lite vinterloppis, jag får vänta till sommaren. Ha det så bra kram Katta

Anonym sa...

Förresten glömde säga vad fin tulpanbukett i startbilden.Katta

Hannis sa...

Vilken duktig dotter du har!
Härligt med planering inför våren och trädgård!
Jag har ju bara en pyttebalkong och har inte en aning om vad jag ska pryda den med i vår och sommar.

Kram Hannis

Handplockat sa...

härliga bilder verkligen härliga
ha en toppen lördag