söndag 9 mars 2008

Resumé av sportlovet

Titta...minsann ser man inte TAKDROPP? Hoppet är inte ute alltså. Det kommer en vår även hit till norra Jämtland. Fast jag ska ju inte klaga egentligen. Pic-nic i det vita är inte heller så dumt.
Mellan varven har jag städat, bakat, tvättat och donat på min ledighet.
Det är väl inte så att jag curlar inför min stundande praktik och jag inte kommer att finnas på plats hemma??? Hemska tanke...
Nåväl...olivbrödet är ändå slut nu, så de får reda sig här hemma i veckan. Och det kommer att gå alldeles utmärkt utan mitt tjat...det är kanske så att det blir lite lugnt och skönt för familjen. Det är bara nyttigt att längta efter varandra.
Liten blev stor...7 år igår på INTERNATIONELLA KVINNODAGEN.
Liten är en mycket bestämd tjej som jag tror kommer att kämpa på barrikaderna för oss brudar :) Grattis grattis!

Har nyss tagit en god kopp kaffe efter att jag jobbat i kyrkan en sväng idag. Kul med så mycket barn... läge för improvisationer, och det är underbart.
Är lite pirrigt förväntansfull inför min praktik. Åker i morgon till Härnösand. Skall praktisera med en diakon där. Och om allt går som jag tänkt tänker jag plugga till hösten...till just diakon.
Må så gott alla. Gör ett inlägg i slutet av veckan om mina bravader som praktikant. Och varsågod, ta ett litet fågelägg ur boet så länge.
Kramar från Gunilla

10 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Säga vad man vill om snö, men en picnic i det vita ser härligt ut :)
Mmm! Olivbrödet ser jättegott ut!
Gratta liten från mig, härligt att hon är bestämd :D
Äggen ser goda ut! Tack så mycket!
Lycka till med praktiken :D
kram Lily

Lily of the valley sa...

Förresten, Hortensian ska ha mycket vatten. Jag har haft någon innan men inte lyckats med dem men tänkte göra ett nytt försök.
kram Lily

Anonym sa...

JÄTTE GRATTIS till Liten!!!
En stark och tuff tjej,sådan mor sådan dotter!Snövåren däruppe är ju hur fin som helst när solen lyser.Det där olivbrödet ser ju helt underbart ut, och äggen i boet.Hoppas du har det bra i H-sand nu,vi hörs när du är tillbax.Kramar från Kattan.

H ennA sa...

Grattis till den Lilla :-) Och lycka till med praktiken, det går säkert alldeles galant!

Ha en inspirerande vecka!

Kram Anne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det brödet ser jättegott ut!
Ett stort grattis till lilltjejen som fyllde år går.
Önskar dig lycka till med din praktik.
Ha en skön ny vecka!
kram
nina

Linneagården sa...

"Curlar"....vem gör inte det!?
Å, det olivbrödet såg gott ut, kanske man kan få recepter framöver.
Vilken trevlig familjegudstjänst ni hade idag, ska nog ta mig till kyrkan lite oftare.
Hoppas det blir trevligt i H-sand på din praktik.
Ha en bra vecka, så ses vi kanske på söndag.
Kram från "gänget"

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack tack för smarrigt ägg!!Mums..vilket vackert bo....

så härligt ni ser ut att ha haft det under lovet!!Idylliskt ju!!

Lycka till med praktiken då!!!


Önskar er en härlig söndag!
~~♥ Milliskramar ♥~~

Anonym sa...

Vad skönt det såg ut i solen.
Nu tycker jag det är länge sedan den lyste här i alla fall.
Det låter spännande med praktiken.Alltid kul att pröva på ngt nytt.H-sand är en fin stad.
Det går nog jättebra för dig.
Kram ewa

Änglahem sa...

Ett Grattis till Liten i efterskott! Jättesöt tjej!!

Takdropp låter nästan lite härligt, iaf för en annan som knappt sett nån snö denna vinter. Men ni får gärna behålla det, både snön och droppet, nu vill jag ha riktig VÅR!!

Hoppas att praktiken blir till belåtenhet, så du kommer hem glad och nöjd!

Kram
Ulrika

Hannis sa...

Grattis i efterskott till Liten!
Vad roligt med praktiken.
Hoppas det blir bra och lärorikt!

Kram Hannis