söndag 8 juni 2008

Nationaldag och nostalgi

Den 6:e juni firades först nere på "Hempan" med sång och flaggor. Därefter firade "Liten" Maja med ett dopp i den Vackra Vattudalen.
Här har vi bevarat en del trevliga väderleksrapporter från gamla "Vinkelboda".
Det är makens farfar som så charmigt skrev på väggarna. Nu ska de få bo i nya garaget som ett kärt minne.

På altanen tillbringar vi nu all vår lediga tid. Det är vårt extra sommarrum...och det är så härligt att slappa, äta och fika där.

En liten stilstudie.

Frukosten käkade vi på altanen. Ett nytt nummer av Lantliv har ju kommit i veckan ;)

NU TILL EN UTMANING JAG FÅTT AV ROST & ROSOR:
1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Arbetade ömsom som "syrra" och som församlingsassistent.
"Vildkörde" min lilla röda Harley-Davidson under min s.k. rebellperiod.
Träffade min blivande man.
Flyttade till Grindelunda.
2. Fem saker på min göra lista:
Diska morgondisken.
Borde rensa häcken...syrénhäcken alltså.
Baka matbröd
Finslipa avslutningstalen...hjälp! nu blev jag nervös.
TA DET LUGNT!!!
3. Godis du gillar:
Bassetts Wine-gums...tveklöst!
4. Saker jag skulle göra om jag blev miljonär.
Renovera det som skall i huset inom ett närmare tidsperspektiv än om man ska gneta och spara.
Bygga ett sommarhus.
Ge barnen en slant.
Resa.
Skänka bort en del till välgörande ändamål. Sen var nog miljonen borta i ett huj.
5. Platser jag bott på:
Strömsund, Handog, Sundsvall, Alnö och Strömsund igen.

Nu vet ni lite mer om mig.
Fri utmaning till Er som vill delge oss andra.
Ha en skön söndag ni som hälsar på här i Grindelunda stuga.
Kramar från Gunilla

12 kommentarer:

Beas sa...

Åhhh...ljuvligt

Anonym sa...

Hallo där!
Jo den är ganska mysig tjejernas lekstuga. De såg rätt kallt ut och bada. Ha en bra vecka! KRAM Kristin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Skönt med ett extrarum sådär att bara mysa i!
De där väderleksrapporterna är underbara! Vilken grej! Kul att få veta lite mer om dig!
Ha det underbart!
kram
nina

Anonym sa...

Morfar var rolig han, skrev han inte på väggen i vinkelboda så skrev han på alla sina saker :-) Du har iaf en hemtrevlig blogg tycker jag.

kram makens kusin Camilla

Ann-Catrin sa...

hallå där!!

underbara sommarbilder du bjuder på... härligt med det första doppet i sjön.. och så tidigt dessutom!

men vad kul med de där väderleksrapporterna.. sagolika!!

ljuvliga bilder att bli glad av!!

KRAAM A-C

Ann-Catrin sa...

hihi.. glömde ju alldeles nort att kommentera din roliga utmaning.. så kul att få veta lite mer om dig!!
kram igen

Anonym sa...

Snygg förstabild du har! Allt du lägger ut är ju bra;o)förstås, men den här var extra smakfull!
(Men kära vän, tänk på dom där gubbarna som kan förirra sig till din blogg, säger jag som din vän och tänker på lillstumpan din.) Kram I

Grindelunda sa...

Tusen tack!! Jag är så godtrogen och tänker inte på att det finns freaks.
Kram Gilla

Anonym sa...

God afton!Vilka fina minnen med väderleksraporterna. Min morfar hade små böcker där han skrev ned vädret varje dag med, det var nog viktigt förr.Förstår att ni spenderar er tid på altanen.Strömsund tur och retur kan man ju säga för din del. Förstår att du blir lite nervös av talen. Här slutar skolan på torsdag så det är mycket nu.Men så mycket bloggande hinns inte riktigt med.Ha det bra,kram Katta

Anonym sa...

Vimsig som jag är glömde jag svara på din fråga. Yes! vi dyker upp där i juli nån gång, måste ju få doppa mej i kallvattudalen:D
P.S. fin startbild du har D.S
XXOO Katta

Katta sa...

Åsså kom jag in här igen! Jag har nåt till dej på min blogg.(Har du aldrig hört från mej förr va?) Kram K

Lina Gardelid sa...

Så vackert ni har det uppe i Jämtland! Man tycker man har varit runt mycket i vårt avlånga land... men uppe hos er har jag nog aldrg varit... :(
Borde bli ett nytt mål...

Kram