lördag 21 juni 2008

Resumé av midsommar

Midsommarfirande på Hembygdsgården. Liten och kusin E hjälper till att smycka midsommarstången.
Efter firandet tog vi en tur med bilen och hittade en liten söt ekorrunge som var väldigt svår att få på bild. Kvickt som bara den gömde den sig undan kameran. Men söt som en karamell var den.

Fynd i Litens säng i morse... sju pressade blommor och en lite sur 7 åring. Hon hade drömt om något, men kom ej på vad. Jag förklarade att hon har många år på sig att komma på vem hon ska gifta sig med. Dessutom hade hon ju inte varit helt tyst i gårkväll, så magin kanske inte funkade riktigt. Vad vet jag?

I morse fick jag ett energiryck och bakade en mjukkaka.
Det gäller att passa på!
Och nu ska jag bara lata mig.
...han för mig till vatten där jag finner ro.
Må så gott önskar Gunilla

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

S mumsig den kakan såg ut!
Tack för recptet.

Kram Maud

Anonym sa...

Hjälp vad jag blir sugen på kaka nu, den ser så god ut.jasså de firar på hempan, jag trodde inte de gjorde det.Vi var vid Solna kyrka och firade med vänner.Ha en bra fortsättning på helgen, kram Katta

japp sa...

Hej.. första gången jag kikar in här.. fin blogg, å den kakan ser såå goo ut, ska testa den.
Ha en fortsatt fin midsommarshelg. Kram Helén i Piteå.

H ennA sa...

Åh dessa barn! Hon möter nog sitt livs kärlek så småningom ;-) Kakan så väldigt god ut, mums mums...

Ha en glädjefylld vecka!

Kram Anne

Anonym sa...

Mums! Den ska nog bakas så småningom! Ett örongodistips i somartid kommer här: För tredje gången ska Umeåtjejerna Kraja sjunga i Strömsund på Visor vid Vattudalen, vi kan inte få nog av dessa unga ljuvligt klingade unga kvinnor! På torsdag kväll återkommer dom och ska sjunga på utescenen på Beppemuseet! Solen ska skina och ögon ska tåras till Krajas underbara stämsång, dessutom lanserar dom sin nya CD!
Ta med alla du känner och kom, upplev och låt er hänföras!
Varmt välkomna/I

Grindelunda sa...

Torsdag kväll tillbringas i Torvalla med pannkakskyrka, så tyvärr blir det ingen möjlighet till att njuta av Kraja.
Hoppas ni får en underbar kväll.
Kram från Gunilla

Cattis sa...

Vilket mysigt inlägg :-)

Och kaka... det hade varit gott. Fast kanske tur att man inte kan äta annat än med ögonen just nu. Inte så bra som nattamat :-)

kram
Cattis

Anonym sa...

Så gott det ser ut. Sommaren är då jag sugen på goda kakor o sånt medan på vintern kan jag vara utan.
Fin midsommarhelg ni har haft.
Kram ewa

Anonym sa...

Hej! nu är vi inne och kan kika i bloggen. jätte roligt!
Tar receptet på en gång. kram Bror o Maria