fredag 13 juni 2008

Sommarlov...och sång. Men ej till Carina Berg...

...utan till niorna idag och studenterna i onsdags. Ni är doften av viol, ni är MVG:et från i fjol. Ni är ett helt fantastiskt gäng, fast ni kanske tycker jag är bäng.
Ni är glad och elegant, en del laktosintolerant. Ni är strösslet på en glass,
HÅLL ER UNDAN SÅNT DÄR MED HASCH!!!
Jag kan fika, laga mat, är i tid och aldrig sen, och jag tycker det är jättekul att lyssna på problem.
Ni är ett gäng med fart och fläng, fast ni ibland suckar...denna sången är till er som MUCKAR.

Så ungdomar lycka till med erat liv. Gå ut i sommar´n med ett jättekliv. Glöm aldrig bort att du är bra som du är. Dyrbar, respekterad och älskad nu och här.

Så ungdomar lycka till med erat liv. Gå ut i sommar´n med ett jättekliv. Glöm aldrig att du är Guds ögonsten, även om du skulle få nåt soleksem.

Ni är skepp och ni är hoj, ni är sodastreamad o´boy. Ni är allt en lärare kan få, ni är bättre än Die hard 2.

Ni är helt unika männskor, fyllda av div. känslor. Gråt och skratt det bland er låter, hoppas att ni kan ses åter.

Ni är ett gäng...

(En modifierad Björn Gustafssonsång som jag bjöd på i körkan idag, med nödrim och allt)

Och nu är det SOMMARLOV :)

Kram från Gunilla till er alla!

Och tusen tack Malva för tips och inspiration

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men det var väl en lyckad sång!
Måste ha rest ett och annat ögonlock i kyrkan.

Kram Maud

Anonym sa...

Ha ha ha, den där var ju bra. Måste ha varit uppskattat. Kram Katta (P.S. Fin lila blomma D.S)

Gårdsromantik sa...

Jag är ju den där "snälla" fröken.
Har ju ingen egen klass som textillärare.

KLart man skall bjuda på sig själv - det gillar eleverna.

Kram Maud

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken härlig sång!
Ha det gott!
kram
nina

Ullet sa...

Men så läckert gjort av dej! Det där gillar vi! *nickar glatt*

Linneagården sa...

Hej Kära Du.
Jag hörde av Kristin att du hade ordnat så bra i kyrkan. Inte oväntat såklart!
Hoppas allt är bra. Jag har haft en släng av magsjukan....men hoppas på en liten tripp till hällingsåfallet i veckan, om vädret tillåter.

Ha det gott /madelene

Ann-Catrin sa...

Hihi...ja den är riktigt bra den!!

ha en fin midsommarvecka!!

kram A-C