måndag 21 juli 2008

Mitt lilla hörn av Vinkelboda

Bakom detta fönster på garaget/förrådet håller min lilla fristad på att ta form tack vare maken som snickrat och stått i.
Inne i "Vinkelboda" finns det plats för en av mina laster...
...nämligen alla inredningstidningar. Är det månntro någon fler än jag som lider av denna åkomma, att läsa och SPARA inredningstidningar?
Mina favoriter är framförallt Drömhem & trädgård och Lantliv. Sen blir det en massa andra tidningar också som synes.

En plats för pyssel och lugn och ro.

De här burkarna hittade jag på loppis i T-sås förra onsdagen. De passade perfekt i färgtemat svart, grått & vitt tyckte jag.
Nu ska jag pyssla om min käre make som har åkt på världens halsfluss med 40 graders feber.
Samtidigt ska jag kolla in "Sommar med Ernst"
Sköt om er alla!
Kramar från Gunilla

3 kommentarer:

karin sa...

Snygga burkar och va´härligt att du gör dej ett "eget" rum.
Det gör ont att kasta tidningar som är fina men de kräver ju sin plats. Jag blundar och slänger och tänker att det kommer nya. Men min idépärm blir full av urrivna sparade tidningssidor....
Må så gott i Vinkelbodahörnet.

Cattis sa...

huva... halsfluss mitt i sommaren. Inte kul. Hoppas att han kryar på sig.

jag sparar nästan inte på nått just nu. Men visst är det synd att slänga tidningar som är så välgjorda med foton och kvalitetspapper, osv. Dessutom är de ju roliga att läsa fler gånger :-)

kramen
Cattis

Ullet sa...

*harkel* Jag har en hel kökssoffa fylld med tidningar, inrednings o trädgårdsdylika och soffan går knappt rubba på. Storsonen frågade om det inte började vara dags att rensa lite i bråten där när jag fick möjlighet att blänga lite på honom. Slänga värdefulla tidningar, är han knäpp?? *asg* :-)