onsdag 16 juli 2008

Utsikt från en hängmatta.

Vad knepigt det är när man har semester.
Man unnar sig alldeles för lite vila.
Denna härliga tidning brukar jag hålla på att läsa under flera dagar och timmar.
Knepigt nog brukar jag somna tämligen omgående när jag lägger mig i den sköna hängmattan.
När jag tittar mot höger ser jag denna bänk med blommor och lite pjöller (pynt).

Vrider jag huvudet mot vänster ser jag detta halvmånebord med ännu mer blommor och pryttlar. I zinkhinken under stegen växer potatisen så det knakar.

På halvmånebordet står en liten tekanna från London. Den fick jag i present av min kära bror för många, många år sedan. Men den är så söt så den får komma fram ur skåpet.
Nu ikväll var jag och min svägerska på loppis. Gjorde två inköp till ett litet projekt, men det får ni se senare. Efter det så fikade vi så gott. (Ni har det så mysigt och trivsamt).
Kramar till Er alla från Gunilla!

1 kommentar:

Änglahem sa...

Hejsan Gilla,

Ulrika ute ur karantänen här...*fniss*...Äntligen...tog lite tid det här datakrånglet...men till slut så "vann" jag striden!!

Vilken underbar altan ni har!! Skulle inte vara fel att ligga i den hängmattan och halvslumra med så många vackra ting runt mig!!

Så såg jag lite nya kort till höger....liten Gilla....sååå sööööt!! för att inte tala om alla döttrana dina!! Kul att få se dina töser!

Ha det gott i semestertider!
Kramar, Ulrika