fredag 4 juli 2008

Äntligen...

Efter att i flera veckor fått njuta av andras pioner... ...så har pionknopparna på Grindelunda äntligen spruttit ut till min stora glädje.
Förra året gick flera knoppar förlorade då Liten fick för sig att laga mat med dem i lekstugan ;)

Likaså blommar nyponbusken och den vita rosen som kan vara Finlands vita ros eller en ros som kallas Polstjärnan, vet faktiskt inte.
Här får de i alla fall samsas i ett gammalt mått från 1807.
Hoppas Ni alla får en skön helg. Själv ska vi äta surströmming i kväll...MUMS! och i morgon är det en dotter i huset som blir 14 år!!!!

Kram från Gunilla

5 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Jag har också njutit av andras pioner, mina har inte velat blomma, pga flytten förmodar jag.
Pioner är något av det vackraste jag vet. Det går inte riktigt att beskriva vad jag känner när jag ser en utslagen pion.
Så vackert de samsas i det gamla måttet.

Ha en härlig helg
kram Lily

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är så vackert med pioner! Jag skulle vilja ha massor! Dina bilder är jättefina underbart somriga!
Varmt grattis till 14-åringen!
Önskar er en underbar helg med mycket sol och tårta!
kram
nina

Anonym sa...

Stort grattis till fjortonåringen! Hoppas att surströmmingen smakade.Har ni marknad i helgen? Har varit på inköpsrunda bla på IKEA idag nu softas det lite.Ha det bra, kram Katta

Anonym sa...

Härliga pioner. Själv har jag mörkröda.
Vi åt också surströmming i går. Aldrig fel! sen lite tårta på det. Smaskens.
Hoppas att allt är bra med er.
Kram Katarina

Grindelunda sa...

Jag skulle också vilja ha mörkröda, de är så vackra. Grattis i efterskott till P.

Kram kram