fredag 8 februari 2008

Ett UFO gör entré...

...nej, det är ju Liten och vi som är ute på skotertur. Vi tog en sväng idag. Riktigt skönt. Liten linslus
Innan vi åkte ut och "skotrade" förevigade jag min favoritlampa i huset. Blev ju utmanad av gulliga Madelene på Linneagården. Lampan är lite lull-lullig, men jag kunde inte motstå den för 18 år sedan...

...när jag vecka efter vecka promenerade förbi lampaffären på väg till öppna förskolan med mina små tjejer (nu stora). Till slut kunde jag inte bärga mig längre utan slog till.
Nu får ni ursäkta mig kära vänner för nu dansar Tony Rickardsson samba.

Kramelikram från Gunilla

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt cool bild på Liten!Den lampan är ju jättefin,härlig färg och helrätt nu.Ja du det där med målning är ju som det är jag lyckades köpa fel färg, oljebaserad i stället för vatten baserad,blev ju helt yr av att måla med den,sen tog jag gamla billiga skräppenslar vi hade som det lossnade tofsvis från och på ena penseln gick skaftet av.Kram Katta

Anonym sa...

Jättesnygg lampa den är helt rätt
.Funderar själv på att köpa en lampa över matbordet i "finrummet"
men har inte hittat den rätta ännu.
Den får gärna vara gammal,Min son har en gammal lampa som jag suckar efter.Den hänger i hans gamla hus som han nån gång ska renovera upp.
Men trägen vinner.
Ha en skön helg
Kram ewa

MOONLOVER´S sa...

oj så fin lampa du har att visa!! Ja det är så härligt med våren, de är den bästa tiden på året tycker jag. Ja jag har sån tur som fick de linnet, det var jätte fint. Ha en trevlig helg. kram

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Jaaaa ä inte bitter,han klara sej ju. Första gången här kommer tillbaks,Ronja är suverän,dottern har börjat gilla henne nu.
Valde mellan Ronja o Linnea,såg direkt att det blev en Nea.
.Titta in hos en stackars ensam man i bloggarnas värld.Nää har just börjat så ja letar mej fram.
Skaffa en bra dag Peter.