torsdag 7 februari 2008

Torsdagkväll och LEDIG!!!

Det känns som om jag befunnit mig i ett rejält kams och semmelkoma sedan i tisdags. Tänk att dessa kamsar, gjorda på kornmjöl, potatis och fläsk är så underbart goda...och så några semlor på det.Men det finns en baksida... det var nära att jag fick tillbringa natten i tvättstugan (granne med sovrummet). Man blir aningen väderspänd för att uttrycka det lite fint. Funderade ett tag på om jag konverterat och blivit Tibetansk munk...leviterade nästan på kuppen. Liten har hängt upp lite smått och gott på tvättlinan utanför lekstugan upptäckte jag och tog raskt fram kameran. Kanske det är en liten hint om att FASTAN har börjat. Tänker varje år att jag kan ju avstå den där mackan till kvällsfikat...men det är ju så GOTT !!
Några kakor på ett fat i pressglas kanske jag kan fresta med ändå. Hittade fatet samt det rosalila glaset på Jojo i loppishyllorna. Är svag för den rosa kulören. Vasen som också går i en rosa ton hittade jag för några år sedan på samma affär.
I morgon är jag ledig. Maken och Liten likaså, så blir det fint väder tar vi nog en skotertur.
Suss gott alla där ute.
Och tack för alla glada uppmuntrande och trevliga kommentarer ni lämnar.
Godnatt från Gunilla

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men kams det var ju ett tag sen me jetmese på.mmm...
Jag undrade just vad det var för konst installation på första bilden Liten kanske får satsa på KKH.Jag älskar den lilafärgen jättefina saker.låter skönt att ni tre är lediga tillsammans,ha det så bra kramar från Katta

Linneagården sa...

Kamsen hoppade jag över, men det blev lite fööör många semlor....
Jag har oxå tittat på det söta fatet & några till som fanns på butiken, fina!
Vilken (6-års)idé att hänga upp lite bestick sådär på tork!?
Det finns en liten utmaning till dig, om du vill...Kolla min blogg.
Ha det gott, så ses vi.

Anonym sa...

Läckert med tvättlinnan. Tänk vilken fantasi det finns.
Fina saker du visar upp idag.
Kram ewa

Brunkullan sa...

Hejsan! Hittade hit via linneagården! Kul med en jämte till:-)

Ska kika runt lite nu på bloggen tänkte jag!
Länkar gärna om jag får!
Susanne

Anonym sa...

mamma, jag är också ledig fredan.
två lärare ska vara borta så vi fick ledigt hela fredan :D

förresten så trivs jag jätte bra med utvecklingsstörda! det är nog min grej om jag ska jobba inom vården (bara så att du vet tänkte jag). fick en teckning av en idag och sen sa en att hon ville ha mig som kontakt person istället ;P HAH!

tack för att du fixade en ny klipptid till mig också, jag är osäker på om jag glömde säga det!

Cattis sa...

skotertur låter ju mysigt :-)

hoppas ni får en helskön helg!

Kram
Cattis

Hannis sa...

Har aldrig hört talas om kamsar!Vad är det?!Tibitansk munk!Hihi, du e för rolig=))Och liten har fantasi må jag säga.Gulligt och kreativt tycker jag!Hoppas ni får en fin helg//Kram Hannis

Vanilladreams and humblebees sa...

Hahahaha... hihihi... du har gett kig ett gott skratt du ska du veta! Du skriver ju bara för härligt! :) hihihi...

Kramelikram!
--<-@

Jenny

Ingrid sa...

Hej !!! Alltid kul att läsa och se alla vackra bilder på din blogg !!!
harribacken Ingrid