torsdag 21 februari 2008

Månförmörkelse

God morgon! hoppas Ni känner Er utvilade.
I natt hade jag en mycket mäktig upplevelse:
Jag stod ute på altanen vid 02.30 och kikade mot månen som så smått börjat få en skugga på sin vänstra sida. Plötsligt var månen helt enorm. Den liksom hängde och svävade strax ovanför grannens hus, och jag kunde se varenda krater klart som på dagen. Jag tog de mest fantastiska foton av upplevelsen, och tänkte att detta blir mitt livs blogginlägg...
...och som om inte detta var nog. En massa människor, för mig helt främmande...unga och gamla kom gående på vägen vid vårt hus och sjöng de mest sällsamt vackra sånger jag någonsin hört. Det var en magisk upplevelse, snacka om science-fiction.
Och detta fick jag uppleva med min familj!
Och sedan vaknade jag!!!
Är det det här som kallas att bli mångalen eller?
Bilden på inlägget hittade jag på nätet. Den fanns INTE i min kamera i varje fall.
Tråkigt nog.
Kram från Gunilla

10 kommentarer:

Ullet sa...

Eller så är det så att du drömmer om det som kommer att hända? :-D det var en vacker dröm iaf. Utvilad o utvilad? Inte riktigt här inte men nu ska jag satsa på vila ett tag. ;-)

Änglahem sa...

Vilken härlig dröm! Det var nog månförmörkelsen i natt som satte igång, den kanske gör människor lite galna. Fast inte mig, jag snarkade så gott vid 4 snåret när begivelsen skulle ske! Trodde faktiskt att det var sant fram tills människorna som kom sjungande....lite science jaaa.

Ha en skön dag!
Kram
Ulrika

Cattis sa...

men så märkligt!
Jag drömde det var månförmörkelse i natt oxå...
Så sa gubben att det faktiskt VAR månförmörkelse i natt. På riktigt...

Kram
Cattis

Solsjö - Under en vind sa...

Tänk vad drömmar kan kännas verkliga!!

Skrattar gott åt dotterns uttryck om fåglarnas ljus...fniss....

Så fin farmors cykel ser ut, kan tänka mig den pyntad!

Har lagt till mer info om pandurodokumentet på min sida! Kram!

Anonym sa...

Jag som trodde det var min mamma och gänget däromkring som kom förbi och sjöng för er ;D
Kram Katta

Anonym sa...

Drömmar kan vara konstiga ibland.
Själv drömmar jag konstiga saker varje natt o min gubbe brukar nästan alltid fråga vad hände i natt då.
Mina drömmar är faktiskt biverkningar av hjärtmedecinen som jag äter.
Det var varje fall en rätt mysig dröm du hade.

Hannis sa...

Haha,innan jag läst klart så hann jag tänka:Nu har hon blivit tokig!!
Vilken härlig dröm ändå!
Mysig helg önskar jag dig/Kram Hannis

Kathys Home sa...

Hahaha, tänk så tokigt det blir ibland, man drömmer så man knappt vet om det är dröm eller verklighet när man vaknar..Kul att läsa om din dröm var det..//kat

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

den missade jag!!

Have a picefull & lovely Sunday!!!
♥Kram Millan♥

H ennA sa...

Drömmar är helt fantastiska..ibland önskar man de kunde vara sanna och i ena stunden är man bara glad över att det var en dröm..förra natten vaknade jag av att en konstig insekt skulle bita mig i halsen..samtidigt kände jag en muskelryckning i längs halsen..jag blev lite skrajsen men lättad av att det va en dröm :-)

Ha det så bra!

Kram Anne