lördag 9 februari 2008

Vårkänslor

Satt igår kväll till långt in på natten och läste många härliga och inspirerande bloggar. Letade fram mitt lilla växthus och pluttade dit lite grönt och tulpaner.
Och nu drömmer jag om en vår som är i antågande. Vi brukar säga att vi har fem årstider här i vår kommun...nämligen också den ljuvliga VÅRVINTERN som nu börjar göra sig påmind med sol, snö, härligt skoterföre, isfiske, mackjärnsmackor, eld m.m.

Nu är det snart dags för herrarnas sprint i skidskytte-VM.
Kram till Er alla från Gunilla

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket gulligt växthus! Och den ljusstaken är riktigt fin.Har ett gammalt dammigt växthus som jag kanske får ta fram och piffa lite med.har precis kommit hem efter en liten shopping och lunch runda,det första man gör då är ju numera på med datorn jag som hatade datorer tidigare.kram Katta

Anonym sa...

Vad fint det blev med det lilla växthuset.
Visst längtar man efter vår och sommar nu.
Tänk nu börjar det ljusna vid sjutiden på morgonen.
Ha det så gott
Kram ewa

Lantliga drömmar sa...

Vilket härligt och fint litet växthus! Sånt blir man glad av att plocka fram nu och få fylla med vackert grönt!
Så mycket du hunnit visa sedan jag sist hade tid att kika in här, bl.a. ett mäktigt vattenfall/fors och dotterns mysiga hem. Fint!

Ha en skön fortsättning på helgen!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Växthus,snyggt. Varför inga män som hamnar på inredn-sidorna.
Frun säger likadant,men kul o inspirerannde är det.
Ha det jätte bra.Peter

Marie sa...

Vilket gulligt växthus du har och vad fint det blev med blommorna i det.

Tack för din rara kommentar hos mig!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Hannis sa...

Hihi, vilken underbar bild på liten!! Charmigt!
Åh,så fint med växthuset och arrangemanget du gjort!
Kram Hannis

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilket vårigt arrangemang du gjort i det lilla växthuset! Ser så inbjudande och härligt ut!


ni har det bra där uppe i norr... snö, och torr härlig luft och gnistrande ljust i solen!

Här är det ju mest regn och dimma... och storm...

Kram från Jenny
--<-@

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fint växthus!!! Vill ha.....*fniss*.....

Hoppas att helgen varit toppen! Kram!

Cattis sa...

vårvinter låter härligt!

Ha en härlig vecka i den femte årstiden :)

Kram
Cattis

Anonym sa...

Highway to hell! ;D Det skulle va nåt på kyrkis det.Hahaha.Underbart med ACDC där i allafall. Albin gillar också dom.kram Katta

Linneagården sa...

Hmm, jaha det blir väl DS på onsdag då, för västhuset kommer väl därifrån? Fint!
Vilken pampig/vacker lampa du visade förrut. Tack oxå för så snälla ord om mig.
Vi ses väl på onsdag om det blir som jag planerat, hihi!
Kram & Godnatt /madelene

Karin i Villa Grå sa...

Vårvintern - det ordet smakar gott när man tar det i munnen! Höstvintern låter ju inte alls lika mumsigt :-)

Jag älskar små växthus och du har gjort det superfint i ditt *gillar* Jag lät mig också inspireras av olika bloggar innan julen. Det var flera som hade lagt ljusslingor i sina miniväxthus, så det ville jag också göra. Jag köpte ett gäng batteridrivna slingor på Coop, men de fungerade inte. Då köpte jag ännu fler - som inte heller fungerade. Så kan det gå. Nästa gång blir det ljusslingor köpta någon annanstans *ler*

Kram!

Karin

Änglahem sa...

Ooops här har det missats en del...sorry!

Din favvolampa är ju helt fantastiskt!! Den gillar jag!

Vad det blev fint med ditt lilla växthus!

Kramar
Ulrika

Ullet sa...

Visst är det en härlig tid som kommer nu? *ler stort* Mackjärn, jag måste komma ihåg att ta med det nästa skotertur, det vore ju jättegott att göra över elden.

Cattis sa...

Hej!
Såg att du skrivit så snällt på min blogg och frågat om du får länka :)

Självklart!
Jag blir så smickrad.
Hälsar ju på i din blogg emellanåt oxå *s
Så jag länkar gärna tillbaks om det är okej med dig?

Kram
Cattis

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt mysig Alla hjärtans dag! Kram!

H ennA sa...

Ha en mysig Alla hjärtans dag!

Kram / Anne

Hannis sa...

Kikar in för att skicka en alla hjärtans dag kram//Hannis

Lily of the valley sa...

Tack för din omtanke och medkänlsa. Det känns skönt att såna kära bloggvänner. :)

Vilket superfint växthus du har...
Ska kolla runt lite mer har missat en hel del.

Jag önskar dig en härlig Alla Hjärtans Dag

kram Lily