måndag 25 februari 2008

Nostalgiska nedslag i Grindelunda stuga

En svart telefon i bakelit pryder sin plats i hallen. Som Ni ser på fotot på väggen har huset också tidigare bebotts av en biker.
En priskurant från en svunnen tid, samt tygprover inför vår och sommarsäsongen.

Smått och kanske inte längre allt för gott. Men kul att samla (damm) på.


Är det någon mer än jag som minns denna underbara räddning för långt hår?
Innan detta revolutionerade medel kom, sköljde min ömma moder mitt hår i ättika.
Ja, jag levde förr i tiden...

Kram till Er alla från Gunilla

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att du mår bra nu. Himmel vilka fina saker du visar.
Telefonen den skulle jag gärna ha.
Kroatien låter spännande.
Ha det så bra
kram ewa

Lily of the valley sa...

Härliga saker från svunnen tid :)
Jag känner igen balsamflaskan men jag tror aldrig att jag använt det.
ha de bra
kram Lily

Anonym sa...

haha, du ä så gammal! nej jag hade inte bara bodyn på mig.. hade ju en kjol över såklart. :D pusskram

Anonym sa...

Tänk att Åhlens hade priskuranter på den tiden,och att du har en kvar;D!!Koolt foto på bikern i hallen.Alberto minns jag så klart och äppelschampo.Ha en bra kväll,kram Katta

Anonym sa...

Är du så gammal?(hi hi)Härom dan när E tog fram sin gitarr för att spela så sa hon: "Jag heter Gunilla och är 56 år"! Hon menade dig, det lät så kul!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vackra gamla ting, mins bakpulversburken!

Kram MM

Cattis sa...

åhå... ättika? Blir det lättkammat av det??

Visst är det gott med små ompysslare när man inte är kry. Om inte annat så förhöjer det humöret :)

Väntar på antibiotika här så ska det nog räta till sig.

Och jo, lösningen på trägrunkan finns på min blogg nu.

Kram
Cattis

Hannis sa...

Hm,om inte jag missminner mig helt så bebos väl huset fortfarande av bikers=))
Kul med sparade saker.
Kommer i håg en del av det.
Skönt att du är bättre//Kram Hannis

Anonym sa...

Härliga bilder. Har själv suttit bak på bönpallen på den röda Tigern när bikern och jag hoja ut i blåbärsskogen.Ni har det så mysigt på G-vägen :D

Ullet sa...

Ja, det är kul att strawl long memory lane. :-D Jag hade gärna haft din telefon istället för dom bärbara som ligger och skräpar överallt. Kan ingen designa bärbara telefoner som ser ut som gamla telefoner? Jag hade köpt på mig massor! :-)