torsdag 11 december 2008

Bilder från igår 21.30!På hemväg från jobbet i 18 graders kyla ser man mycket vackert och stämningsfullt.
Stora granen och kyrkan.

Stora granen igen och fontänparken i vinterskrud.



Så tändas åter ljusen i vår lilla "stad"... på torget.
Snön knarrade så skönt under skorna där jag gick, och luften var KALL och klar.
En helt underbar vinterkväll...det var länge sedan jag tyckte kylan var så härlig.


Hemma på "Grindelunda" igen i värmen.
Må så gott allesammans!
Kram från Gunilla

9 kommentarer:

Änglahem sa...

Nääää...nu får jag ta mig i nackskinnet!! Ytterligare en härlig blogg som jag missat en massa på! Får nog inte lov att vara borta riktigt så mycket från datorn....*suck*.

Vilka fantastiska kort du tagit! Och jag som sitter här i södern och bara blir grönare och grönare....inte en flinga i sikte. Kallt...hrmmm..nåja för oss är det det...-2........*gulp*. Men inga vita små vackra stjärnor i sikte...*suck*.

Men så vackert ni har det!...kan man ta bilsemester på vintern tro?*funderar*....få komma upp till norr och se en riktig vinter, speciellt mina flickor har ju inte varit med om en sådan. Fast jag njuter av dina sålänge....!

Kram, Ulrika

Anonym sa...

Vackra vinterbilder från lilla söta Ström (som din bror brukar säga). Visst är det mysigt när det knarrar under skorna! Kram på er! Svägruskan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Alldeles fantastiska vackra stämningsfulla vinterbilder du tagit! Åh, vad härligt! Vad för sorts kamera har du? Du är rena proffset!
Må så gott!
kram
nina

Hannis sa...

Härligt med så mysig omgivning!
Och snö!!Här är det bara regn.
Trist.
Tack för dina rader hos mig.

Kram Hannis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka härliga bilder du tagit från vår "lilla stad". När man ser dom så kan man ju undra om man är lite hemmablind :O). Hoppas att du får en fin dag. Kram Camilla

Katta sa...

Men vilka fina bilder du tagit på byn.Underbara. Sälj in dem som vy-kort tycker jag.Ha en härligluciahelg, kram Katta

Anonym sa...

Hej! :-)
Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar!

Hälsningar,
Jennie
www.kalasgott.blogg.se

Lily of the valley sa...

Underbara bilder! Snö är så vackert! Jag älskar snö! Egentligen bor jag i fel ände av landet ;-) Vi förvisso lite här just nu men det är inte så inbjudande att slänga sig i det...
Ha en mysig Lucia
Ha det gott
Kram Lily

Anonym sa...

Så vackert du har fångat vintern och alla vackra ljusen. Älskar när det har blivit vintrigt ute.
Ha en skön Lucia
kram ewa