måndag 15 december 2008

Pepparkakstoner

Tre ljus har vi tänt, och som om det inte vore nog med ljus så köpte jag två ljuskoppar (eller vad det nu heter) på Jojo idag när jag hade LEDIG dag. Jag pluttade ner dem i en gammal väggljusstake från Indiska. Jag njöt också av en Tomtelatte hos Månica när jag ändå var i farten. Gott som bara den, kan verkligen rekommenderas...latte, vispgrädde och en skumtomte på toppen...Mmmmm.


På ICA Solbacken hittade jag så Peter Jöback bland hyllorna. Han fick följa med hem och han sjöng så vackert för oss när vi bakade peppisar i eftermiddag.
Lite gott och blandat i konfektyrlådan.
Har lite hatkänslor inför julens hetsshopping. Några paket ska det givetvis vara, men i lagom dos. Försöker dämpa döttrarnas vånda inför julklappsinköpen med att det INTE är meningen att man ska ruinera sig inför julen. Julen är något helt annat än att försöka köpa sig lycka.
Må så gott nu alla, och låt oss inte ta ihjäl oss med alla krav som vi själva ställer!
Kram från Gunilla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt. Jag hoppas att folk börjar inse att det är dags att dra in på julklappsinköpen. Lagom är bäst. Smidigt att handla på nätet. Kram Katarina

Hannis sa...

Håller med dig!
Julens syfte är ju inte bara julklappar.
Vi har dragit ner på sånt och fokuserar på att träffas hela familjen i stället.

Du har nåt att hämta hos mig!

Kram Hannis

Katta sa...

Ha ha, vad kul att du hittade Jöback bland hyllorna på solbacken :)Håller med dej om att det inte är roligt med hysteri kring julklappar. Ska med gå och natta mej nu i morgon är det stora luciafesten på Em:s dagis de börjar med att lussa på KS tidigt på morgonen sen är det fest för familjerna på em.Natti natti, kram Katta

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag. Kram C

färg o form sa...

Hej Hej! Kul att ttta kring hos dig, jag håller med om att man inte ska förköpa sig kring jul, det finns så mycket annat.....
Nu ska jag kika vidare hos dig innan det är dax för jobbet.
Kram Hannah