fredag 19 december 2008

Se där en stjärna ljus och klar! Den rör sig vart är den på väg?
Kom med, vi följer efter den! Vi klättrar uppför bergets kant.
Den stannar vid ett litet stall. Vi tittar in...

...där sover ju ett litet barn. Vi får vá tysta alla.
Maja och jag var som två visa tjejer nu ikväll när vi efter tips letade stallet med Jesusbarnet ute på Öhn.
Och vi hittade det i mörkret...en stjärna och en lykta visade vägen. Riktigt stämningsfullt.

Nu är vi hemma och har fredagsmys. En liten Mailegnisse har flyttat in på Grindelunda. Den vaktar hyacinterna just nu.
Ha en skön fredagkväll önskar
Gunilla med familj!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ser ut att ha ett riktigt fint Fredasmys! Sköt om er och trevlig helg! Svägruskan och BrorSnuva!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in och önskar dig en fin helg. Vad mysigt ni har det lilltjejen och du. Ha det gott och var rädd om varandra. Kram Camilla <3

strömmas sida sa...

Hej
Vad kul att du kikade in på min sida.
Jag tänkte väl att du skulle känna igen gården *ler*.
Jag kände igen gården i Alavattnet också, som du har i nåt av dina inlägg. Skrev kommentar ifrån min gamla bloggsida. Inte lätt att komma ihåg mig som flyttade ifrån "Flata" -85. Jag är ju äldre än dig också.

Stora bilden på min blogg är ifrån mitt köksbord.
Du har så fin sida här.
Brukar kika in här nu och då. Dristar mig till att lägga in dig i min blogg *ler*.

Natthälsningar
Ingrid

Katta sa...

Vad mysigt det ser ut.Här ska vi strax till Grönans jul med några vänner och barn.Letar annars förfullt biljetter uppöver i sista minuten men det verkar svårt.Snöfallet finns att hämta på www.bloggerbuster.com i högra spalten finns det en ruta där det står a simple snoweffect widget for blogger blogs. Kraam Katta

Britt-Marie sa...

Du har ju ett fantastiskt jule-hem! Det ser så otroligt mysigt och hemtrevligt!
Hoppas du och de dina får en häslig jul!
*stor kram*
Britt-Marie

Anonym sa...

Lika mysigt som vanligt hemma hos er :)

Susanne sa...

Vilket härligt mys ni verkar ha. Ser underbart ut. Har du som jag jullov nu? Har lite böcker att läsa under lovet annars ska jag bara umgås med familj och vänner och ha det gött.
Sköt om dig.
Kram
//Susanne