söndag 21 december 2008

I förmiddags knackade det på dörren, och en tomte som makens farfar A gjorde 1977
kom tillbaka hem på Gärdinsvägen. A skänkte den till en sjuksköterska. Och nu tyckte hon att Jens skulle få den som ett minne från sin farfar. Nu står han så färggrann och fin hallen och säger:
VÄLKOMMEN HEM!

Det är några dagar kvar till jul, men nu har stallet och de hemmagjorda krubbfigurerna kommit på plats som sig bör.
Dessa figurer tillverkade jag när jag var 12 år kanske. Och med god hjälp av min käre bror som ni ibland kan läsa om i min svägerskas mysiga blogg M som i Maria.
Figurerna får väl inga stilpoäng, men är mig väldigt kära ändå.


Ha en skön 4: Advent nu alla kära vänner!
Kram från Gunilla!

9 kommentarer:

Hannis sa...

Härliga juliga bilder!
Vad fint att ljusstaken kom tillbaka=))


Önskar dig och de dina en fin julhelg/Kram Hannis

karin sa...

Vilka fina juliga bilder du visar oss! Jag har alltid velat haft en julkrubba men det har liksom inte blvit av men kanske nu....!?
Klart kul med en som man själv gjort.
Bra gjort av sjuksyrran!
Tomten tycks trivas på sin nya plats.
Kram K.

H ennA sa...

Det är ju något speciellt med saker som man själv eller barnen har gjort, när man varit liten...
Önskar dig en mysig 4e advent!

Kram Anne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt att plocka fram till varje jul kan jag tänka! Kul att tomten hittat hem!
Önskar dig en skön kväll!
kram
nina
ps. förstår att du inte har tid just nu..

Anonym sa...

En sån tomte har jag oxå, snickarmorfar :-) Roligt att den kom hem till slut. Önskar er en God Jul & Ett Gott Nytt År. Kramar

Anonym sa...

Jo, jag undrar hur du fått till snöflingorna i bloggen??

Grindelunda sa...

Hej Camilla!

Jag fick själv hjälp med snöfallet av en gammal vän ;) men gå in på www.bloggerbuster.com. Där finns en ruta på höger sida med simple snoweffect widget.

Kram från Gunilla

Anonym sa...

Hej! VAD mysigt ni har nu när det lider mot jul! NI har ju alltid mysigt men du vet vad jag menar...Snö vill jag också ha i min blogg??? Men kan nog inte få det:(
Kram på er nu och God Jul i stugan! Kaffe och kakor finns här efter jul...hi hi hi! Svägruskan / bror hälsar!

Lily of the valley sa...

God Jul önskar jag dig!
Kram Lily