söndag 28 december 2008

Hänt de senaste dagarna...

På julaftonskväll kom en verkligt cool tomte på besök till Grindelunda stuga.Han hade lite problem med synen. Det blir väl lätt så när man måste använda solbrillor i decembermörkret, men kylig och häftig var han allt, självaste tomtefar.



Detalj från gottebordet, och Alanäs kyrka.
Klockan 04.00 klev jag upp när juldagsmorgonen glimmade.
Klockan 05.15 åkte jag och Tildi iväg med kyrkokören för att sjunga på julottan i Alanäs, 4 mil härifrån. Det var så länge sedan jag var på en julotta, men det är allt något speciellt. Och sångerna gick bara fint. Tildi sjöng solo på Nu tändas 1000... med den äran. Modern stolt!

Annandag jul åkte vi till Handog och hälsade på kära bror med familj. Deras hus är verkligen ett julehus.
Smaskigt fika blev vi bjudna på!
Hoppas Ni alla haft en lugn och fridfull jul.
Kram från Gunilla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det lät med eran lilla turne. Kul att träffa Katta...Jo vi hade faktiskt pratat om att träffas där nåt i sommar och M var jätteinspirerad och ville gärna få fixa nåt. Kul tycker jag. Det finns ju flera bloggare runtomkring.
Håller med om att det inte är så lätt att vara mamma ibland (ofta tom ). Men du är en trygghet för många unga här i Sd och det tror jag att du redan vet. Kram kram

Lily of the valley sa...

Mysiga och stämningsfulla bilder!
Snö....Vad härligt!
Kram Lily

strömmas sida sa...

Hej i nattens sena timme.

Nu sover du nog. Med eller utan ullstrumpan *S*. Det är skönt med lugna jular. Lättare också med det när ungar blir lite äldre.

Vilka vackra foton du lagt in, som alltid på din blogg. Alanäs kyrka är ju speciell. Var PM och B där?
Dom är kanske kvar hos döttrarna än.

Brorsan är engagerad i mycket där på Flata. En riktig linslus. Titt som tätt är han i tidningen *ler*.

Ikväll var det så mysigt kul här med alla som kom på knytkalas. Om du kollar min sida så känner du säkert igen dom. Jag visade Maria din blogg och hon hälsar så gott.

Nattkram
Ingrid

färg o form sa...

Hej! Så myysigt med julotta och vackert är det också, förstår att modern blev stolt när sången klingade under kyrktaket. Många vackra bilder visar du. Må gott Hannah