söndag 7 december 2008

Den 2:a Advent!Och snön ligger som ett mjukt täcke överallt på Grindelunda.
Idag åkte Maja och jag till Alanäs kyrka på familjegudstjänst.
Trevligt och härligt rörigt med barn och vuxna tillsammans. Vi körde all inclusive...advent, julkrubba, tomte och paket :)


En strålande vinterdag med några timmars sol.

Måste bara visa den söta lilla nunnan jag fick igår på lilla julafton. Min kära svägerska har nog blandat ihop mitt kommande yrke som diakon (förr diakonissa) och abedissa kanske ;)
Hur som helst så är hon söt som en karamell min egen lilla Whoopie (stavas det så?) Goldberg.
Kram på er alla från Gunilla!

14 kommentarer:

segsliten sa...

Vilka vackra bilder! Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser den fina vintervita snön. Här har snön regnat bort.

Anonym sa...

Hej och tack för igår! Jaså, nunna och diakon är inte samma/lika??? OJ hur ska det då gå? Ha ha ha... Kram på dig! ps vi har bakat idag, kommer på bloggen imorgon! Svägruskan

Solsjö - Under en vind sa...

TACK!!!:)

Vad vackert det ser ut med snön och allt det vinterfina!

Kram!

Millygarden sa...

Fniss, jag tänkte just har hon sadlat om till nunna i stället!!
Men så härligt mycke snö du har!!

Trevlig Kväll!
Kram Marina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka fantastiska vinterbilder, så vackert!
Önskar dig en fin ny vecka!
kram
nina

Lily of the valley sa...

Vilka underbara bilder! Härligt med snö...
Ha de gott
Kram Lily

Gårdsromantik sa...

Så vackra juliga bilder!

Härligt med så mycket snö!

Butikspremiären gick jättebra! Träffade en massa trevliga bloggerskor.

Kram Maud

Vit Gladiolus sa...

Jag säger med....vilka vackra bilder å vilken kyrka!!!!!!! Wooow!
Å nunnan var ju för go ;)
Kram på dig

Katta sa...

ÅH, vad fint ni har det med snön. Här har jag presis fått tvätta Ems vinteroverall som var helt nedkladdad i lera :( Väldigt fin bild på kyrkan där och den lilla nunnan är ju jättesöt.Ha en bra vecka, kram Katta

karin sa...

Nunnan är underbar liksom, jag tror, du är!
Visst är det härligt med snö!?
Kram K.

Linneagården sa...

God kväll. Tusen Tack för en trevlig dag i kyrkan igår, kul för både barn & vuxen. Glömde höra med dig vem som driver B&B? det stod en skylt vid vägen i Alanäs med övernattning försäljning av gammalt å nytt mm. Vet du vem/vilka?...man e ju nyfiken!!
Sen må jag tacka för papperen, nu har jag fixat några julkort & Tack för värmeljusen oxå. Det är likabra jag tackar för att du finns Gunilla, du är en sådan härlig person.

Kram kram /madelene

Unknown sa...

Så fina bilder! Din blogg är så fin på alla sätt! Träffade din svägerska som snabbast igår! Vi känner inte varandra så väl, men jag hittade hennes blogg via din. Det var flera år sedan vi sågs! Cybervärlden är härlig!
Ha det gott!
Kram
Pia

Anonym sa...

Lika trevligt hade vi på julfesten även i år! Tack för fin sång och mysig tillvaro! /A-M

Grindelunda sa...

Tusen tack Enyas mamma :)Det är ju de härliga barnen som gör allt, och dessa Luciatåg är de allra finaste och roligaste. Tyvärr var jag tvungen att rusa iväg för att planera konfirmanderna.

Må så gott!
Kram Gunilla