måndag 12 maj 2008

Blomster

Förra torsdagen fick jag denna lilla söta våreld i zinkkanna av kören MINIKLANG.Söt som bara den tycker jag. Precis som goungarna i kören :)
En vacker Saint Paula fick jag också. Det är så härligt när man kan ha blommorna utomhus.

I zinkfatet jag köpte häromsistens har jag pluttat ner vanlig gul lök.
Jag tycker den är väldigt vacker i sin enkelhet. Det kommer att bli härligt gröna stänglar.
Nu ska jag hämta lilla skolfröken på fritids.
Jag slutade tidigare idag...inte dumt :)
Ikväll ska jag testa på spinning. Har konsekvent nobbat alla erbjudanden om denna motionsform, men nu åkte jag dit. Brukar träna PUMP, men, men ikväll blir det alltså andra bullar...tar med mig gelédynan,annars är jag väl paj.
Kramelikram från Gilla

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Härliga bilder du visar! Blommorna är riktigt fina, och löken - underbar! :-)

Ha det gott!
Kram!

P.S. Duktig du är som ska testa spinning, det är tungt! Men en skön känsla får man efteråt! :-)

Lantliga drömmar sa...

Säger det igen: du är så strong! Tänk att du dessutom cyklar både till coh från spinningpasset också! Du är otrolig! :-)

Marlene sa...

Åh va mysigt du ser ut att ha det, men det är inte så konstigt eftersom du är en sådan mysig person! Hoppas spinningen gick bra! Kram Marlene

Linneagården sa...

Vackra blommor, nu vill jag börja sätt ut pellargoner....men väntar väl ett tag till då!
Aha, så du ska spinna, det har jag aldrig provat, gäsp... Nu ska jag fika!!

Stor Kram /madelene

Anonym sa...

Vilken ursöt zinkkanna du fått! Zinkfatet med gullökar är inte dumt det heller. Lökar av olika slag är ju jättefina som dekoration.Jag gillar speciellt rödlökar.En gång hade vi en groddad potatis som såg helt galen ut så vi satte den i en kruka.Lycka till med spinningen nu, kram Katta

mamma lycklig sa...

Vilken lycka att du har DS hos dej. Här ner i Örebro finns det ingen sådan affär. Men jag brukar passa på när vi åker till vårat hus i Funäsdalen. Det finns ett i Ludvika och ett i Sveg. Lyckan är total om jag hinner in i båda.
Ja det är klart att min man är ju inte lika förtjust, men i bland finns det bra grejer även för honom. Jag tycker att du har en jätte fin blogg, Känner igen mig i mycket av din smak och stil.
Helt klart blir du upplagt på mina favoriter.
Tack för titten kommer snart och kikar igen.
Ha en riktigt bra dag
Många hälsningar
Nettan