fredag 16 maj 2008

Smått och gott från Grindelunda

Grönt är, och förblir skönt. Denna goa kopp köpte jag på Indiska för några år sedan. Passar lika bra till prydnad som till te eller choklad. Och grön är den.
Kärleksörten växer och frodas i mitt hörn av garaget. Fönstret vetter mot söder, så det blir varmt och gott.

Jag är en liten slarva, men inser att ordning (lagom) gör att livet blir enklare att leva. Speciellt om man som vi bor på rätt så liten yta.
Denna söta bonad hittade jag på favoritaffären Jojo. Den får förgylla altanen för tillfället.

En söt miniros fick jag idag av Vattudalsskolan. 9:orna hade melodifestival, och jag och fyra andra ingick i en av jurygrupperna . Ungdomarna var toppenduktiga. Vi fick dra sticka mellan två bidrag..så jämnt tyckte vi att det var.
Nu ska jag och Liten gå en sväng till grannen. Maken sitter där och smider planer ;)
Må så gott allesammans.
Ska snart hälsa på er!
Kram från Gunilla.

2 kommentarer:

Änglahem sa...

Grattis till den ny studenten! Vad kul att du kom in!! Det kommer att gå så galant!!

Vilken fin kopp från Indiska! så söööt!

Ha en skön helg!!
Kram, Ulrika

Hannis sa...

Men grattis till studierna!!
Vad roligt!
Sånt är kul!

Fin bonad du hittat!
Kram Hannis