tisdag 27 maj 2008

Utflykt

Idag gjorde jag och några trevliga personer en liten utfärd till den vackra......OFFERDALSBYGDEN, och butiken Englamaria.
Här fanns massor av vackra ting att njuta av, och dessutom fick vi kaffe och goda krämbullar till fika efter att vi åkt bil några timmar. Tusen tack!
Kika in på Linneagården så finns det kanske fler bilder.

En liten prickig, prillig pippi hittade jag. Gillar lite modern allmoge.

En vacker zinkbricka fick följa med hem. För tillfället får några lammöron bo där innan de skall pluttas ner på lämpligt ställe ute på gården.

Återigen zink. Snyggt till pelargonerna.

Två små söta kaniner bor nu hos Maja.

En liten holk blir söt ute på altanen. Jag skulle bli väldans förvånad om någon skulle flytta in. Kanske en kolibri då ;)
Hoppas ni får en skön tisdagskväll.
Nu ska jag njuta av kvällssolen på altanen en stund.
Kram från Gunilla

5 kommentarer:

Linneagården sa...

TACK SNÄLLA DU FÖR EN TREVLIG DAG! SÅ DU HAR REDAN BÖRJAT ATT PYNTA MED DINA SAKER!!
VI SES JU SNART IGEN, SKA SOVA NU...
KRAM madelene & sussande Fanny

Kathys Home sa...

Ni verkade haft en trevlig dag, å mycket fint blev shoppat också...visst är det härligt med solen igen....njut njut...//kat

Anonym sa...

Vad kul att det var en givande utflyckt.Vackra vyer men det är det ju överallt däruppe. Fina saker du köpt, gillar speciellt den där zinkbrickan.Så det är så där lammöron ser ut jag har hört talas om dem men inte sett dem tidigare.Vi får väl hoppas nån liten kollibri förirrar sig upp till de där trakterna så den lilla holken blir bebodd, eller kanske några nyckelpigor kan bo kollektivt där. Kram Katta

Anonym sa...

Hallå Gilla orkar du med en utmaning i värmen?Kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det!
En sådan liten pippi har jag fått av min Maja, den är jättesöt.
Härliga morsdagsgåvor, och jättevacker Saint Paulia.
Önskar dig en trelig helg!
kram
nina