torsdag 1 maj 2008

Sköna maj välkommen...

Nu var det ett tag sedan jag skrev, så nu blir det ett gäng bilder på löpande band.Här är Liten med en vacker sjalett jag beställt från Beatrize med bloggen Beas barnslikheter. Supersöt!!
Igår kom en vän och hälsade på i solskenet (Ja...naturligtvis blev det fika på altanen), och denna söta miniorkideé fick jag i försenad födelsedagspresent. Blev så glad :)

Efter kaffet blev det storstädning i lekstugan. Vilken energi jag får av solen, det gäller att passa på när jag får ett ryck.

Efter storstädningen passade det bra med glassfest. Kusin E och Liten smaskar.

I morse åkte maken och den snart 14-åriga( det är viktigt det där) dottern i huset på armbrytnings SM i Vimmerby. Vi håller tummarna för hela gänget från Strömbrytarna.
På bilden ser ni vad jag bjöds på av Liten i morse.
Hon hade fixat frukost på säng, men kände att hon inte orkade bära ner det själv utan ropade på mig, så jag stapplade sömndrucket upp och möttes av denna smaskiga syn. Vi bar ner brickan och mös i sängen med mackor och o´boy och kollade på Barnkanalen.
Ikväll ska jag göra ett stortag och titta in hos Er andra bloggare i lugn och ro.
Ha en skön 1:a Maj alla som kikar in här.
Kram från Gunilla

8 kommentarer:

Änglahem sa...

Snön borta?!!! Vad skönt!!
Ser så mysigt ut med Liten och kusin i lekstugan. Vilket fint huckle hon fått!

När man var i tonåren var det väldigt vikigt det där med åldern, nästan 14 såklart!

Ha det så gott!
Kram Ulrika

Anonym sa...

Vad härligt med Jämtländsk vår! Kul att få fixa lekstugan. Den sjaletten M fått är ju jättesöt.Trevligt att få presenterna lite utspridda i stäälet för allt på en gång,såna miniorkideer har jag sett de är så söta. Mycket riktigt var det nog min syrra du såg hon har varit där denna veckan och "levererat" mamma som varit hos henne ett tag innan.Hoppas det går bra för Strömbrytarna jag har läst att de är duktiga.Vad gullig Liten är som fixar din frukost,jag har lånat ut mina sötnosar till farfar å farmor ett par dagar nu tills på lördag. Ha det bra, kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

TACK UNDERBARA GOA DU!!!!!!tack för de vackar orden..underbart fin dikt!!!!Muntar upp kan jag lova!!

har låst bloggen nu, men du är hjärtligt välkommen in,,,bara att maila..kan dock intr lova att jag ät på top!!!

STOOOOOR KRAAAAAAAAAAAAM!!
Millan

~~* W I T H ♥ L O V E *~~

mamma-millan@live.se

Beas sa...

Men den passade ju perfekt på din lilla söta Maja...så otroligt fin hon är i den. Det är så roligt att se bilder på när de används ju. :-)

Jag blev sugen på att skaffa en liten lekstuga jag med till barnen när jag såg hur fin er är.

Och frukosten på sängen, så oerhört omtänktsamt. (Kannan var hur söt som helst).

Ha en underbar fredag!

Kram Bea

H ennA sa...

Åh vad gulligt gjort av Liten! Hoppas ni får en massa sol nu, här har det regnat i dagarna två nu..

Trevlig helg!

kram Anne

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad mysigt med städning & fix till lekstugan :) Härliga vårbilder du visar!

Trevlig helg!

Jes

Lantliga drömmar sa...

Låter som en riktigt mysig morgon med mys och frukost i sängen! :-) Sjaletten Bea gjort är underbar, passar eran tjej riktigt bra! :-)

Hoppas du får en härlig helg!
Kram!

Lily of the valley sa...

Va gulligt av Liten att fixa frukost! :D
Härligt att snön försvunnit förmodar jag att du tycker.
Du har en sån fin header...

Ha en härlig helg i solen
kram Lily