fredag 2 maj 2008

Favoritplats nummer 1.

Välkommen ut på vår altan! Från vardagsrummet kommer man ut på vår altan, men man kan även nå den via en trappa från infarten. Den tjänar som extrarum i vårt lilla hus under de varma månaderna, och är mitt absoluta favorittillhåll.
Det är min käre make som slitit med detta bygge.
En liten hylla med smått och gott.

Här brukar vi äta alla måltider samt FIKA så fort vädret tillåter. Bordet kan man göra större med två iläggsskivor.
Två gamla kökssoffor som mellantjejerna haft som sängar gör att många får plats. De är dessutom sköna att vila på efter maten.
Vi har glasat in just denna del som skydd mot västa-blåsen.
Har så smått börjat pynta med de blomster som fungerar för närvarande. Den Engelska pelargonen bär jag in över natten för säkerhets skull.
Här är det inte så dumt att koppla av från alla måsten.
Nu ska jag snart kolla på "Berg flyttar in", och sen ska jag nog göra en bloggkoll framöver kvällningen (får passa på när jag och Maja är home alone ;)
Godnatt alla vänner!
Kram från Gunilla

5 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Vad mysigt det såg ut att sitta där ute i solen o mysa! Ha en trevlig helg!:)

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig inglasad altan - är själv sugen på en stor glasveranda men det blir nog ett lusthus istället - kan ju inte få allt ;-)

Idag skall jag på Sveriges största loppis!

Kram Maud

Anonym sa...

Härligt att se lite välbekanta vyer. Så mysigt du har det där. Ditt halvmånebord är så snyggt.Visst är det bra att glasa in uteplatser så där, skönt vindskydd och längre tid man kan sitta ute då, det blir ju verkligen ett uterum.Kul att det går bra för armbrytarna,bryter inte du arm? Fick presis hem en magsjuk son från farfar o farmor idag, jag kan inte annat än sucka är det inte det ena så är det de andra.Önskar dej en skön vårhelg, kram Katta

Anonym sa...

Hej och vad fint ni har hemma! Förstår att du myser i din inglasade altan, superfin är den!

Ullet sa...

Vilken härlig altan. Ser så där hemtrevligt mysigt ut. Min altan är ingen altan utan en dansbana. Stor men allt annat än mysig. :-(