tisdag 13 maj 2008

Isande vindar...

...har blåst idag, så mina kära pelargoner har fått stå inomhus. Till och med lite snö singlade ner till min stora förskräckelse.Närmast i bild, en Mårbackapelargon. Den första i min ägo.
En söt liten vindflöjel från Jojo vaktar lite kryddor i en kruka.

Satt och läste i nyaste LANTLIV och tittade på burkarna, och tyckte att det var något bekant över dem.

Kolla vad som fanns i vårt skafferi...POLAR´N i rosa & orange :)
För er som undrar så överlevde jag gårdagens spinningpass. Och det var till råga på allt jätteroligt, men jobbigt. Efter passet var jag pigg som en ärta, inte ett dugg trött. En härlig effekt av en träningsdos.
Må så gott alla trevliga människor där ute.
Godnatt och suss gott från Gunilla.

9 kommentarer:

Änglahem sa...

Jösses!!! kom det snöflingor?! Hua mig då vad hemskt!! Vi som fortfarande har sommarvärme, lite snålblåst på förmiddagen, men sen vände det och blev så skönt igen. Får bara hoppas att detta inte är sommaren, utan att den kommer igen i juni igen med full fart!

Må så gott!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Förstår att du blev lite skraj när det kom lite snö. Kul att spinningen var lyckad och att du kände dig så pigg.Vilken söt vindflöjel du köpt på JOJO då.Och den där burken är ju helkool köpte det numret av lantliv idag. Kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga bilder, Mårbackan på det fina skåpet ser jättemysigt ut!! Snö?! Huga, det får vi hoppas att det bara var några flingor som susade förbi. Skön burk du skramlade fram från skafferiet!
Härligt att du blev pigg av ditt träningspass, jag blev också pigg av Vårruset som jag deltagit i ikväll, men nu är jag trött!'
Ha det gott!
kram
nina
ps vi gillade också Guldkompassen, det måste väl nästan komma en fortsättning?

Cattis sa...

jo, nu är jag hemma igen efter en härlig solsemester och så en minisemester i helgen som dessert...

Var ju toppenväder vid hemkomsten oxå... men har du haft snöflingor på besök? Huva!
Hoppas de ger sig snart. Nu är det dax för värme tycker jag.

Kram
Cattis

Ann-Catrin sa...

Ojoj snö.. nej det vill jag verkligen inte veta av.. föstår du blev alldeles förskräckt!!
ja nu är det verkligen kyligt värre.. vi har lite regn idag!

så söt din ask var.. riktigt sommarfin!
kram A-C

A home far away sa...

Snö? Nu? Nej det måste vara nåt allvarlig fel på klimatet?

Jag bor i Singapore o här är det minsann ingen snö:-)

Kram Gunilla

Linneagården sa...

Hallåj!
Snygg kult kakburk. Köpte mig två vita pellisar igår med tyckte mårbackan kändes lite dyr...eller så var jag bara snål, hihi. Får bli sånna nästa gång, de är ju så fina.

Ha en trevlig kväll....gissa vad jag ska göra nu? (just dé...fika!!)

kram /madelene

Hannis sa...

Spinning är ju hur jobbigt som helst!
Himlarns vilken hurtbulle du är=))

Här har det regnat hela dagen och är kallt som 17.
Men tack och lov har vi inte sett nån snö.

Vad roligt med burken!

Kram Hannis

Kathys Home sa...

Men gud så roligt haha, att hitta en så inne burk i sitt eget skåp..hahaha..Vad är det du skriver människa "snöflingor" hujeda mig...ja det blev ju sååå kallt igen så hua...Men jag hoppas det snart blir lite varmare igen, då jag har så mycket arbete att göra ute som sagt mycke projekt är det...Kram kat