onsdag 7 maj 2008

Grönt är skönt!

Har varit på DS (Dollarstore) och fyndat idag efter en mysig förmiddag på jobbet.Bl.a. denna löpare med rådjur och fåglar. Passar bra i mitt färggranna kök.
En liten somrigt rosig bricka (i plast visserligen men, men).

Ett zinkfat. Kommer något grönt i den inom kort.

Och slutligen en karamelligt grön kruka (tyvärr kommer färgen inte till sin rätt riktigt).

Sedan var jag på granngården och köpte lite kryddväxter, men det får ni se när de har tagit sig lite och vädret gör att de kan bo utomhus.
Efter denna lilla shoppingtur var jag laddad för konfirmanderna.
Vi fikade gott, lirade AC/DC så det dånade, och sedan blev det allvar...REP. inför konfan på PINGSTAFTON :)

Må så gott alla!
Grattis bror min som fyller 50 år idag!
Kram från Gunilla

12 kommentarer:

Linneagården sa...

Go´kväll i stugan. Tur att DS finns då man vill förnya hemmet till billig penning. Fina saker du köpt, passar dig.
Nu har jag "pratat" men Maria & den 27:e passar bra. Hon skulle bju på fika, trevligt. Vi kan väl boka då?
Suss gott /madelene

Linneagården sa...

Tack för en trevlig förmiddag oxå å hälsa Karin!

Anonym sa...

Jättefina fynd, DS har rätt bra saker ibland! Man får söka pärlorna där man kanske inte riktigt tror att man ska hitta dom :-) Kram på dig!

Anonym sa...

jag vill också ha den där löparen!

Hannis sa...

När jag var på besök i Piteå så upptäckte jag dollar store.
Fyllde en del kassar där=))
Har inget DS i krokarna så det var bäst att passa på!

Det där var finfin shopping.
Gillade duken och brickan.

Ha en fin dag/Kram Hannis

Anonym sa...

Svar: Om den passade mig, så kanske jag ska få den.. hihi..:D

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fint!!!

Lycka till med er konfirmationshelg! Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till armbrytartjejen!
Härliga fynd du gjort!
Härlig tid vi har nu!
Ha det gott!
kram
nina

Kathys Home sa...

Visst är det märkligt med våren, helt plötsligt bara så spricker allt ut..idag har det nästan varit sommarvärme och grannarna runt i kring mig har klippt sina gräsmattor...snart är det också på min lott..Ha det gott..//kat

Katta sa...

Men grattis till din bror!!! Är det äldste brodern som fyller? Måste säga att jag är klart impad av Dollar store. Fina saker brickan är ju jättefin. Själv gillar jag plastbrickor.Så du träffade min kusse du, min Em pratar mycket om hennes M och längtar till sommaren.Ha det bra, kram Katta

Pixi sa...

Visst e det kul när man kan fynda o edssutom så fina saker som du fått fatt i!! =)

Lily of the valley sa...

Jag gillar allt du har köpt, mest löparen och den gröna krukan...

Härliga tongångar hos er...

Hälsa din bror och gratta :)

Ha de gott
kram Lily