söndag 11 maj 2008

Helgen som gått...

Igår på Pingstafton var det...
...KONFIRMATION.
18 trevliga ungdomar konfade sig. Här ser ni några.


Jag hann även med att måla altanbordet i helgen. Som ni ser är det i mångas favoritkulör...vitt. Det blir så fint tillsammans med pastellfärger. Nu borde jag ju ha spacklat och stått i, men latmasken slog till. Det blev i alla fall betydligt bättre än det var förut...marinblått.

I morse klev jag och liten upp kl. 7.00 och kollade på denna härligt spännande film som vi hyrde i gårkväll. Vi hann dock inte kolla på den då eftersom KÖRSLAGET gick av stapeln...Bravo Team Cans!!
Men Guldkompassen var sevärd tycker vi.

Resten av dagen (idag) har vi tillbringat med denna syssla...VED, VED och åter VED, och det är ej klart på långa vägar. men det är riktigt dekorativt och snyggt, eller hur?
Svärmor bjöd på pizza...TACKAR. Helt OK meny en sådan här dag. Var ej så sugen på att laga mat.
Må så gott alla.
I morgon är en annan dag!
Kramar från Gunilla.

7 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Så bra bordet blev, visst är det underbart vad lite vit färg kan göra.
Har inte sett Guldkompassen än men tack för tipset!
Håller med att vedhögen är dekorativ.

Ha en härlig vecka
kram Lily

Anonym sa...

Vad roligt att ni ska åka till Englamaria! Synd jag inte bor närmare så hade jag hakat på :) Hoppas ni får det trevligt i allafall.
Vilka koola konfirmander du haft.De ser helsköna ut. Fint bordet blev, men vadå spackel? Det är väl ändå överkurs, jag tycker det bara är att måla och köra.Den filmen tjatar Al om att få se med så det blir väl dax snart.Kollade oxå på fantastiska team Canns, såå bra de var!Ha det gott kram Katta

H ennA sa...

Vet du..jag tycker det är rätt kul att stapla ved, på ett konstigt sätt rogivande...jag är nog lite knepig ;-)

Ha en härlig vecka!

Kram Anne

Hannis sa...

Oj,vad du är grundlig som spacklar!
Här slängs det bara runt med färg.
Tålamodet är inte det bästa här=))

Guldkompassen måste jag kolla.
Älskar alla helt overkliga äventyrsfilmer.
Sagan om ringen är favoriten.

Ha en härlig vecka/Kram Hannis

Anonym sa...

Låter som en trevlig helg du har haft! Här har det varit massor med god mat och lite trädgårdspyssel, helt underbart med andra ord! Vad fint ditt altanbord blev, vi håller också på med målning av utemöblerna. Hoppas det blir klart snart! Kram kram!

Anonym sa...

Hej på dig, Tack för en otroligt fin och rolig konfirmation... Vi skall vara glada att vi har dig här i Strömsund, du är guld värd. Många Kramar Mia

Grindelunda sa...

Tusen tack Mia för dina värmande ord.

Kramelikram från Gilla