fredag 22 augusti 2008

Hej på Er allesammans! Nu är jag åter hemma efter en intensiv och otroligt rolig vecka på Vårsta. Dessa kloka ord mötte mig i mitt lilla studentrum på Norrgården. Det hade ju kunnat börja sämre :)

Diakonisshuset är ett vackert gammalt hus med vildvin (tror jag) klättrande uppför väggarna och den härliga glasverandan.
Det har som sagt varit fullmatade dagar. Att jag inte pluggat på över 20 år kände jag rejält rent fysiskt i form av dundrande skallebank.
Men vilket härligt gäng de nya diakonstudenterna är!!! Det var länge sedan jag skrattade så mycket.
Här på bilden har vi en trevlig avslutning på torsdagskvällen med lite smått och gott.
Eftersom jag började inlägget med några kloka ord, så avslutar jag med en order från Maja.
Här är det ord och inga visor man bjuds på när man kommer hem ;)
(Fast hon blev glad trots allt när vi sågs)
Ha en riktigt skön helg. Vi väntar besök från en "gammal" god vän som det är evigheter sedan vi träffade.
Kram från Gunilla

5 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Gilla!
Hoppas att det har gått bra för dig i veckan. Jag var in och tittade på bilderna och det verkar ju jättemysigt där. Själv är det nerräkning på gång, har kommit på att det "bara" är 10 månader kvar. Ha en bra helg och Kram på dig /Camilla

Katta sa...

Oj oj, så Maja har böjat med såna lappar på dörren jag väntar än på att Al skall börja med sånt.Kul att plugget gått så bra och att du trivs med dina studievänner.Ha en bra helg, stora kramen från Katta

Susanne sa...

Verkar ju vara ett kanonställe. Ser mysigt ut på bilden med maten framdukad.
Ja dessa små underbara lappar som barnen skriver. Har sparat massor som jag tänkt ge dom när de är större.
Må så gott nu i helgen.
Kram
//Susanne

H ennA sa...

Den sista lappen var ju bara för underbar! Riktigt kul! Och trevligt ser du ut att ha haft :-)

Fortsatt skön helg önskar jag dig!
Kram Anne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fina lappar!
Vilken mysig miljö för studierna!
Lycka till!
kram
nina