måndag 11 augusti 2008

I morse när jag vaknade stod regnet som spön i backen. Förvånansvärt lätt kom jag ändå upp ur sängen, längtade till mina arbetskamrater. Käre maken åkte iväg på några dagars jobb, och Liten och jag käkade frukost i lugn och ro (det är inte alltid så ;) Ett litet paket stod vid min dator när jag kom på jobbet...
...och i paketet fann jag en liten skyddsängel. Det var en hälsning från vår sommarpräst.
Så glad jag blev mitt i regnrusket :D
Det är alltid roligt att stifta nya bekantskaper. I synnerhet om det är trevliga sådana.
Vi hade ju tänkt bjuda R på kolbullar i vår grillkåta, men maken som är chef kolbulle låg ju för ankar i hög feber, så kolbullarna får du ha innestående R. För jag hoppas verkligen på ett återseende.

En liten sensommarbukett till Er som tittar in.
Må så gott!
Kram från Gunilla

7 kommentarer:

Cattis sa...

gullig :-)

har en liknande figur som jag fått av min dotter.

små saker som får en att bli lite varm i hjärtat.

hoppas maken kryar på sig :-)

kram
cattis

Katta sa...

Vilken vacker bukett!Kul att det var så roligt att komma tillbaka till jobbet efter semestern. Men vad roligt att den tomten är er nu ser mysigt ut där.Kram på dej, Katta

Lily of the valley sa...

Vad gulligt! Extra roligt att vara tillbaka då :D
Härlig bukett! Kram Lily

Änglahem sa...

Vad gulligt av honom! vilken lite sötnos!...ja ängeln alltså*fniss*
Buketten gick ju inte av för hackor den heller.

Har ni blivit med tomt?!! vad spännande!! Ska det bli permantent boende där....jaa inte på tomten i sig då....*fniss*, ska det bli hus eller stuga...eller..?

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram, Ulrika

Lily of the valley sa...

Ja, Malva är jättefint som namn också! Gissar att din dotter gillar det extra mycket :D Kram

Susanne sa...

De där frukost stunderna i lugn och ro är så mysiga. Trevligt med en välkommen till jobbet present. :-)
Innan jag blev mammaledig så brukade jag fixa fika på jobbet då och då. Ibland kakor och ibland frukt. Det är alltid trevligt med små guldkorn i vardagen.
Må så gott!
Kram
//Susanne

Graadskan sa...

Hej!
Detta är den tredje nya (för mig) bloggen jag hittar idag! En blogg helt i min smak!!
Ska läsa mig "bakåt" omedelbart!

Kram Camilla