söndag 24 augusti 2008

Jag skrev i förra inlägget om att vi väntade besök av en "gammal" god vän. T, vår ena vigselpräst..(vi hade nämligen hans fru också) ...och f.d. arbetskamrat var på genomresa, och kom och kinesade över hos oss i fredagskväll. Oj vad kul att träffas. Vissa personer känns det som man mötte i förrgår fast det i själva verket var flera år sedan man träffades. Det blev många glada skratt framåt nattkröken:)
En vacker blå vas fick vi som gåva. Snyggt med sommarens sista blommor i.
I lördags gjorde vi en liten utflykt till en släkting åt J. Jag trodde jag kom till paradiset med all blomsterprakt. Vilket härligt ställe, och så vackert det låg.



Blommor, blommor och åter blommor...
...någon kanske känner igen vyerna?

En vacker höstbukett plockade jag på Täkta och satte ut på Grindelundas altan där jag så smått "gör om" till höst. Där sitter jag nu och skriver till er och njuter av solen, en mugg kaffe och blåbärskaka som Malva bakat.
Kram till Er alla och en speciell hälsning till A, T:s fru som jag vet kollar in här ibland ;)
Soliga hösthälsningar från
Gunilla

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag gör ju det, tittar in alltså. Alltid lika trevligt. Jag tror dessutom att vi har en diakon i pastoratet som fyller 67, alldeles lagom tills du blir klar med din utbildning. Vi har redan en fagerdaling i diakonteamet, en flatabo också skulle fullända arbetslaget. Hoppas att du kan få ro att vara både hemma och på Vårsta.
Kram till er alla, Anna

Susanne sa...

Vilken underbar helg ni verkar ha haft. Det är så kul att ha massa blommor som man kan plocka in. Ingen dålig blomsterodling de hade. Ha nu en bra vecka i skolan.
Kram
//Susanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mysigt ni haft! Med gamla goa vänner känns det så, härligt!
Massor av vackra blomster!
Lycka till med plugget!
kram
nina
ps. härlig 80-talsfrilla!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Jag älskar blommor och måste bara säga WOW....vilka fina bilder. Solrosen var också enorm,den bilden var full medenergi. Må så gott. Kram C

Anonym sa...

Hello Gunita!
Du har verkligen öga för blommor och att ta de rätta bilderna.
Det är roligt att kika in på din sida, vilket jag gör så gott som varje dag.
Lycka till med utbildningen. Det är spännande med utveckling i livet. Vi ses. Kram Katarina