söndag 10 augusti 2008

Vid vägs ände, invid den vackra Vattudal......står ett gammalt hemman. Nu raserat och öde sedan många, många år. Här var min makes farmor född. J har länge haft en dröm att köpa denna tomt för att någon gång i framtiden låta den leva upp igen. Nu är drömmen sann och "VÅRANS" som det kallas är just vårt nu, och det känns mycket spännande. Mycket jobb ser vi dock framför oss. Huset är tyvärr i sådant dåligt skick att det måste rivas, men ändå...
... vi bjuds på underbara vyer...

...mot fria vidder.
Och att drömma kostar ingenting.


Godnatt från Gunilla

5 kommentarer:

Millygarden sa...

Gratttis till nyförvärvet! Kul med något rejält att bita i....
Vilken fin utsikt! ska bli spännade att få följa projektet!


Ha det gott!
Kram Marina

Hannis sa...

Men vad kul!Grattis!
Sen är det ju nåt extra när det är förknippat med familjen.

Vilken utsikt också,något att njuta av i framtiden.

Kram Hannis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej! Vad roligt med en hälsning från dig. Du har också jättefina bilder. Det var verkligen kul att ni fick tag i det fina stället. Vilken grej. Nu har du något att drömma,fantisera och lägga lite arbete på. Själv går mina tankar till skolan som snart börjar. Det är faktiskt helt otroligt att det bara är ett år kvar.Ha en bra dag i regnet. Kram Camilla

Susanne sa...

Det huset har mycket själ och hjärta
kan jag tänka mig. Otroligt fint. Mycket jobb blir det men så underbart ställe. Grattis från mig.
Kan man få se lite bilder inifrån?
Är nyfiken i en strut jag. :-)
Kram
//Susanne

karin sa...

Men så roligt för er ett ställe som bär på minnen som berör.
Att bo vid vatten är en lisa för själen, särskilt när det är sån stoooor och låååång utsikt.
Lycka till/Karin