onsdag 6 augusti 2008



I går gjorde vi en tur bortom 50 skyltarna till sta´n som vi kallar Östersund.På hemväg stannade vi för i Handog och drack en god kopp kaffe och Amerikanska muffins.
Här står "Malva" och ser glad ut i båthusé.
Liten söt V och liten söt M på samma ställe.

Fyndade bland allt gammalt rat på fjösbott´n. Ett par sprillans nya sandaler från tidigt 1900-tal. Lädret är bara aningens hårt efter alla år. I övrigt i superskick...kul!
Malva hittade en hel massa trälådor av typ socker och margarin och var glad som en lärka över fynden.

Nu när barnen har gått och lagt sig (Liten och kusin) ska jag njuta av denna underbara film.
Må så gott och sussa skönt.
Kram från Gunilla!

8 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka fynd! Skorna är för härliga!
Filmkväll - mysigt!
Ha det gott!
kram
nina

Anonym sa...

Så fina bilder du visar från kroatien.Tänk vad många ställen det finns att besöka.Östersund tex är det några år sedan jag va till men hoppas snart på att komma dit eftersom en kompis har flyttat tillbaka dit igen.Njut av filmen den var faktiskt lite bra tycker jag.
kram ewa

Anonym sa...

tack för den fina bilden..:)
Ja jag är nöjd med lådorna, har ställt upp dom i köket. PUSS. Tim hälsar.

Katta sa...

Vilket härligt båthus! Koolt med tavlan av fiskarmannen därinne med fast det är väl inte den fiskargubben du mötte i Kroatien va? Den filmen är bra men man får sån lust att bo i Toscana när man ser den. Appropå platser Ulriksfors och Ulriksdal same same but diffrent eller vad ska man säga.Kramar från Katta

karin sa...

Åh, vad fint det syns vara i Kroatien, vilken färg på vattnet...
Åh, va´kul historia med den apporterande mamman!
Mmm, några sockerlådor skulle inte vara dumt att ha, det är användbart.
Blev nu påmind om filmen, ska titta på den jag å.
Hare så gott/Karin

Gårdsromantik sa...

Så fina fynd - jag hänger inte riktigt med - var det en loppis ni besökte?

Det verkar ha varit en film i min smak.

Kram Maud

Kathys Home sa...

Vad roligt att hitta såna fynd! Jaadu, visst rinner bara tiden ifrån en, men sommaren har ju varit underbar så jag är nöjd nästan...saknar bara den där fliiiirten...hoppas den kommer i höst haahaha...Må väl kram kat

Änglahem sa...

Hej Gilla,

Jösses vad jag missat!! Eran Kroatien semester var visst lyckad och vilka HÄRLIGA foton du bjuder på därifrån! Vi är också lite sugna på Kroatien, har hört att det ska vara så fint, speciellt då baden.....fast jag förstår att man ska hålla sig ifrån saker som flyter på ytan!*fniss*
Skoj med bild på Stor Gilla, liten Gilla bilden är ju så fin....och titta du är ju lika fin än!!!

Vilket fint fynd med sandalerna!!, kul med en sådan udda sak att hitta!

Ha det bra!!
Kramar, Ulrika