tisdag 15 januari 2008

Lite nostalgi

För en tid sedan kom min kära kusin med några gamla böcker, psalmböcker, brev och kort. Det visade sig att det bl.a var brev och kort skrivna av min älskade mor till sin mor (momma min) på 30-talet. Det var så att tårarna började bränna bakom ögonlocken när jag läste hur mamma skrev kärleksfullt om sin lillebror. Underbara skatter...tusen tack. Nu när jag längtar till våren så har jag köpt några söta små vivor. Denna sorts blommor brukar dessvärre kola av tämligen omgående i min vård. Men förhoppningen är att jag ska försöka hålla liv i dem till tjälen går ur jorden och...
...jag kan plutta ner dem i jorden utomhus. Där brukar de trivas och växa år efter år... otroligt nog.
Godnattkram till alla trevliga människor
från Gunilla.

10 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så kul att ha kvar breven!!! Härliga minnen att bevara! Kram!

Anonym sa...

jag vill också läsa... och så vill jag ha det där översta kortet i mitt sovrum... hahah..:D

Anonym sa...

Vilken fin gåva från din kusin,man blir rörd.Kortet längst upp där är ju jättefint att ha framme med och likaså de gamla böckerna.God natt Katta (p.s. är klockan din lite tokig?)

Ann-Catrin sa...

hoppas träningsvärken gett med sig!!!fniss!!
Vilka underbara skatter.. man blir ju alldeles rörd..
kramar A-C

Linneagården sa...

Godmorgon!
Vad fint foto & brev, kul att få läsa, samt bevara.
De där blommorna är ju så gulliga, men jag undrar oxå hur man ska kunna bevara dom nån längre tid!!?
Tyvär dyker vi inte upp idag, för barnen har en släng av "magsjuka".....vi väntar till nästa vecka.
Ha en bra dag /madelene

Lily of the valley sa...

Det är kul att ha och ta fram emellanåt och minnas.
Underbara blommor, man behöver det nu :)
kram Lily

Anonym sa...

Hejsan allihopa! Eftersom det verkar vara många här som är lite pyssliga av er så tänkte jag fråga... Vet någon vart man kna få tag i gamla symönster från 60-70 talet? Tänkte på gamla förklädesklänningar/västklänningar. Vill så gärna sy till min ettåring. Jga är ju ett stort fans av retrofärger och mönster ;o)

Hoppas att det är ok att jag "utnyttjar" dina kontakter G? ;o)

Kram kram

Hannis sa...

Åh vad roligt med breven.
Sånt är så värdefullt för själen att ha kvar.Kram Hannis

Änglahem sa...

Ååhh..så fint med breven! Vilken gullig kusin som kom med dem.

Hur går det med Isprinsessan? ont någonstans?*hihi*

Kramar
Ulrika

Grindelunda sa...

Det är helt OK Jennie att efterlysa här i min blogg. Vad synd att mammas alla mönster från 60 och 70 är borta. Hon sydde nästan alla mina kläder när jag var liten. Ev. kan dom finnas hos någon av mina bröder...ska kolla upp det. Kram Gilla