fredag 18 januari 2008

Pyssel och bak

I onsdags hade K och jag pysseltest. I höstas inköptes ett nålfiltningsset, och nu satte vi igång att filta......oj, så kul det var, så nu vet Du Madelene vad du kan pyssla med när vi träffas igen :)


Två hjärtan tillverkade jag. Ett vitt och ett grönt.

Idag är jag ledig. Det var så skönt med sovmorgon. Speciellt som sen jag känner mig lite småhurven. Är väl någon förkylning på gång. Då upptäckte jag att det bor en ängel i vårt hus (ja, det har jag ju vetat sen länge)
Liten kom med mjölk och macka på säng...underbara unge!
Har bakat nyttigt bröd idag.
Fick receptet av en kollega. Toppengott!
Skall lägga ut det senare, måste kura ner i sängen nu.
Kram till Er alla från Gilla




7 kommentarer:

Anonym sa...

Men å, vilka fina hjärtan du skapat. Nu vill jag pröva pyssla med det, men det får väl vänta. Vi kommer på onsdag, då jag idag oxå har "drabbats".....här dricks numera bara buljong!!
De hembakta bröden såg goda & nyttiga ut.
Ha en bra dag. /madelene

Anonym sa...

Vilka jättefina hjärtan du gjort!
visst är det roligt att tova.Jag tovar mest med såpa.För några år sen höll jag på mycket med keramik men när jag inte hade någonstans
att hålla på med det längre började jag tova det påminner lite om varann när man formar något med händerna som sen skall torka innan man färdigställer.Kram Katta
P.S.vad gulligt av din lilla ängel d.s

Anonym sa...

Så kul det såg ut med tovningen.
Min tjej här på jobbet har lovat mig att hon ska lära mig det.
Hembakat bröd,finns det något godare.
Ser fram emot recept.
Trevlig helg
Kram ewa

faster atta sa...

Underbara hjärtan! Var det mycket pill??? Brödet ser ju jättegott ut, skynda dej att lägga ut receptet!

Hannis sa...

Oj, vad duktig du varit.Fina hjärtan och brödet ser ju jättegott ut=))
Vilken gullig liten ängel du har!
Sånt värmer=))
Krya på dig//Kram Hannis

Ann-Catrin sa...

oh vilka underbar tovade hjärtan.. vilka fina färger.
vilken härlig överrraskning med frukost på sängen..underbart!!
Krya på dig kram A-c

Lily of the valley sa...

Underbara hjärtan du har gjort. Så duktig du är som bakar. Det är längesedan jag gjorde det. Blir alltid så imponerad av alla som bakar och gör något annat kreativt.
Så gulligt av din lilla ängel :)
ha det jättebra
kram Lily