måndag 21 januari 2008

När jag vaknade i morse var det -17 grader kallt. Så kallt har vi inte haft på hela vintern. Vi brukar vara vana vid kyla neråt -25-30 grader förr om åren. Men det är helt klart att vi håller på att få ett annat klimat här uppe i norra Sverige. Känns lite läskigt.
Det dröjer innan våren kommer hit på allvar, men jag kanske får fresta med några nya vårkreationer??
Dessa gamla tidningar från 1919 - 1925 är riktigt roliga att titta i.
Själv har jag gjort några beställningar ur H&M:s vårkatalog...litet annat snitt på de kläderna.
Liten växer så det knakar, och utbudet av klädaffärer är inte det bästa här. Det är tur att internet finns.

I helgen har jag bara latat mig. Jag och maken har varit krassliga hela helgen, så vi har roat oss med skidskytte på TV. Det är så spännande. Jag skrek högt när Björn Ferry knep guldet i lördags. Och hur de svenska tjejerna sköt!!! Full pott och silver till ACO. Det är nästan så att vi måste drista oss de 10 milen in till stan´(Östersund, alltså) för att kolla in Skidskytte-VM om några veckor.

Kramar till Er alla från Gunilla!

13 kommentarer:

Änglahem sa...

Brrr...fy sjutton vad kallt!!!

Vad roligt med dina gamla mönster tidningar!! Jag skulle velat varit med där nån gång 20-30 å 40-talet, speciellt 40-talet. Det var ett så snyggt mode på den tiden! Kvinnor fick var just det...kvinnor.

Förfrys er nu inte i kylan.
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Nää nu blir jag grön av avund!De där mönstertidningarna skulle jag gärna bläddra i nån gång.Urfina!
Jobbigt med dessa förkylningar,men det är förståss fullt normalt.Jag avundas också lite erat väder med snö och kallt här är det mest,regn, grått,storm och slask,allt blir så smutsigt.kramar till er från Katta

Lily of the valley sa...

Jisses va kallt!

Åh, va kul att ha de fina mönstertidningarna, en liten skatt :) Ett fint mode vid den tiden.
De är kul med skidskytte, tyvärr hann jag inte se det.

Fin lampa du lånat av Liten:D

Krya på er
kram Lily

Solsjö - Under en vind sa...

Så kallt!! Visst förändras klimatet! Här är det plusgrader och och barmark! Som vår....Har haft snö en dag på hela vintern!

Läckra mönster!

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Så kul med tidningarna. Var rädda om dem.Men kylan är jag inte avis på. Här är det ett par grader kallt och snöfall.Tack för din goa kommentar den värmde. Tog mig faktiskt ledigt idag och jag har mest bara sovit av mig.De har varit så skönt.Krya på dig.

Mollys Hus sa...

Lyckliga du som får ha det kallt!!! Här i småland har vi som mest haft -4 i vinter, trist :( Barnen har fått slalomskidor i år och dom bara längtar och väntar på att det ska komma lite snö.

Anonym sa...

17 grader kallt? *hurv* Vi har tre och det är alldeles lagomt.

Lantliga drömmar sa...

Åh så skönt! Jag önskar att vi också hade så kallt! Jag hör till de människor som älskar när det är kallt ute! När solen skiner, snön ligger i drivor och termometern visar -30 C, då trivs jag! :-)

Synd bara med all klimatförändring! Hittills har vi inte haft mer är -15 grader i vinter, och snön är i normala fall mer töad än täckande...

Ha det gott!
Kram!

Anonym sa...

Ja men visst! Och så sitter vi väl på de vitmålade stolarna då?Kram Katta

Anonym sa...

DU! du ska bara se filmen vi har sett på samhället, man får ju panik!
det är om växthuseffekten och skit, GRÖNLAND HAR BÖRJAT SMÄLTA!
isbjörnar drunkar för att de hittar inga isflak och sånt.
fast vi kommer ju inte få översvämningen, vi får bara alla sjukdomar och djur och sånt.!

Hannis sa...

Åhh, jag vill också ha kyla.
Men håller med, visst är det otäckt med klimatförändringarna.
Häromdagen hade vi regn och plusgrader:I Januari...
Vilka fina tidningar du har=))
Må väl/Kram Hannis

Skatan sa...

Härligt med sådan riktig vinterkyla! Gud vad jag saknar den!!! Kanske du kan skicka lite norröver till oss?

Ha en isande härlig kväll :)

/Skatan

Unknown sa...

åh så spännande!
Ha en bra dag!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178