lördag 12 januari 2008

Still alive and kicki´n

Precis när jag tyckte det var som gråast sprack himlen upp och solen började skina så smått.Liten är på benen igen och ville åka skridskor. Så vi sparkade bort till isplanen och "rillade" lite. Det är bara tredje gången hon åker, men det funkade jättebra.

Sedan gick vi och tog en fika på favoritbutiken Jojo. Där träffade jag en trevlig tjej som bor på Linneagården :)
Och eftersom jag ej kunde hämta ut sakerna jag beställt på Englamaria igår, gjorde jag det idag. Beställde lite småpjöller som är roligt att ha...
...En välkomnande ängel...

... tråkiga fönsterkuvert ser trevligare ut i en sån här kan jag tänka mig...

...en liten emaljbunke för smått och gott.
Troligtvis blir det blommor i den närmare våren.
Ha en bra lördagkväll!
Kram Gunilla

15 kommentarer:

Anonym sa...

Den där brevlådan är verkligen inte dum,har fluktat efter den själv faktiskt.Gud vad fint med snön! Här ser det för hemskt ut bara grått å lerigt du kan nog tänka dig hur ungarna ser ut när de varit ute.Min granne har en sån där Amos-hund föresten.kram Katta

Lantliga drömmar sa...

Härliga inköp du gjort!
Visst är det underbart med snö och sol! Hela världen blir ju så mycket vackrare genast då solen tittar fram! :-)

Kram!

Gry sa...

Sååå fina saker du köpt...gillar brevlådan skarpt!

Din kamin som jag ser i sidoinlägget är verkligen något speciellt! Jag tycker så mycket om gjutjärnskaminer,-)

/kram Gry

Linneagården sa...

Vilka fina vinterbilder du har tagit & skridskor var det några år sen man åkte!
Du är härlig & jag är trevlig...hihi, kolla min blogg får du se....Dom liknar varandra idag!
Trevlig kväll. Kramen

Linneagården sa...

Ja just de....visst är englamaria en jättebra nätbutik & vi har ju bara 12-14mil dit tror jag!

Lily of the valley sa...

Åh, vilka härliga vinterbilder.
Och så fina saker du köpt, brevlådan gillade jag extra mycket :)
kram Lily

Änglahem sa...

Vilka underbara vinterbilder du visar....!! och här sitter vi i vatten upp till vaderna (känns det som). Ett evigt regnande, får komma och titta på dessa fina bilder när det känns som tyngst.

Vad sööööt liten är på bilden här nedan!! Ser ut som en riktig liten prinsessa!!

Må så gott!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Vad fina grejor du fann och vilken mysig dag du verkar ha haft.
Tänk här tittade solen också fram en pytteliten stund.
Brevlådan vore inte dum att ha.
DEn var bara så läcker.
Ha en riktigt skön söndag
Kram ewa

H ennA sa...

Så härliga vinterbilder! Saknar snön och den riktiga vinterkänslan, fast idag känns det lite bättre..vi har frost på marken och solen skiner :-)

Ha en ljuvlig dag!

Kram Anne

faster atta sa...

Underbara saker från en underbar affär!!!! Visst är det roligt att beställa därifrån!

Cattis sa...

men vad mysigt!
fina saker och härligt med snön.
Hög mysfaktor på bloggen i dag :-)

Här är sol i dag så jag ska skynda ut och fånga den

Ha det gott,
KRAM

Hannis sa...

Hmm,den där brevlådan var jag visst inte ensam om att ha tittat på=))
Vad mysigt med snö och sol!
Här skiner solen i dag men nån snö syns inte till!
Ha en fin vecka/Kram Hannis

Lilla Blanka sa...

Härliga snöbilder och vad fina skaer du köpt!
Ha en bra söndag!
Mia

Ann-Catrin sa...

vilka underbar vinterbilder... skulle gärna vilja hoppa in i bilden.Och underbar saker du köpt!!
superfina!
kramar A-C

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt att hitta till en ny fin blogg :)

Härliga bilder du visar & sparken i rubriken...är ju bara sååå fin!

Önskar dig en toppenfin söndagskväll! Kram /Jes