onsdag 30 januari 2008

Hemma hos äldsta dottern och mågen min.

Godmorgon på Er allesammans. Skriver ett inlägg nu innan jag och Tildi åker till sta´n. Känner att veckan inte räcker till riktigt. Hela helgen blir jag borta igen på konfaläger, så då blir det full rulle med en massa trevliga ungdomar...puuhh :)
Nåväl...här får Ni kika in hos äldsta dottern och mågen så länge. En liten glimt av fönstret i sovrummet. Malva har varit på Jojo ser jag...ljusstakarna i fattigmanssilver.
Orientaliskt inspirerat i vardagsrummet. Kan Indiska vara en favoritaffär månne??

Gammalt möter nytt. Ett vackert gammalt slitet skrivbord från T:s släkt och datorn som pricken över i:et. CD skivorna förvaras i en gammal trälåda. Tror det står Persil på den. Undrar om det var tvättmedel?

Ikoner

Ljust och fräscht i köket med vitt och grönt.

Titta vad jag fick när jag hälsade på! Fuskade och åt semla INNAN Fettisdagen.
Pottor...förlåt muggar från Indiska.
SMASKENS!
Sköt om Er allesammans. Jag återkommer med rapport om helgens bravader.
Och tusen TACK för alla härliga kommentarer. Det är guld värt
Kram från Gunilla

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder du visar från din dotters hem.
Kul att få vara på konfaläger har alltid beundrat alla ledare som ställer för våra barn och ungdomar.
Våra tre barn var på konfaläger på sommaren på Strömbäck utanför Umeå.
Dom säger att det var absolut det roligaste dom har varit med om.
Även mellansonen som först inte skulle dit men med en kompromiss om att ville han åka hem ef en vecka skulle han få det, Han stannade alla tre veckorna.
Vår dotter växte dessa veckor i sin självkänsla.På den ena konfirmationsdagen skulle det visas upp vad dom hade jobbat med och där klev vår dotter fram med en kompis och var konfranicer under hela framträdandet,för flera hundra personer.Hon som aldrig velat synas el ta plats tidigare.Å jag grät, jag var tungen att gå ut ett tag,de var så känslosamt.För vi hade kämpat så mycke med hennes självkänsla och just då kände jag att vi hade kommit bra bit på vägen.Fortfarande är hon osäker och tror inte på sin egen förmåga men hon växer för varje år.
Ha en bra dag
Kram ewa

H ennA sa...

Hemtrevligt det ser ut hos din dotter! Skrivbordet är så vackert!
Må så gott och ha det så bra!

Kram Anne

Ann-Catrin sa...

hejsan!!
vilka fina bilder från din dotters hem.. vittnar om god smak..kan hon månne ha fått den från sin mor tro!!??
skrivbordet är ju sååå vackert.
ta det lugnt du.. vi finns kvar här på bloggen..kikar inlite då och då och säger hej!!
kram A-C

Änglahem sa...

Semlor har det fuskats med här hej vilt!! Går ju inte att vänta...!

GRATTIS på namnsdagen!!

Har dottern ärvt mammas gen för gamla fina saker månntro?! Fint har dom det iaf!

Ha en bra konfaläger helg! Låter roligt tycker jag.

Ha det bäst!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Men du tänk vad tiden går eget hem och egen fjås!Vad fint de har det gillar verkligen det skrivbordet.Ha det så bra på lägret.Och jasså såg kommentaren ovan att du har namnsdag GRATTIS!
(Å,du Jojo e bra du.)kram Katta

Hannis sa...

Hmm,det går visst i arv, intresset för inredning..Fint har hon det=))
Vad gott det såg ut med semla!
Måste nog fuska jag också=))
Må väl//Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fint hem dottern har!!! Fräscht och fint! Kram!

Linneagården sa...

Vad mysigt M har det, ser att hon oxå gillar inredning som mor sin!
Idag var vi hemma eftersom småttingarna är förkylda & i morgon ska jag till Ö-sund -utan barn!
Ha det gott så hörs & ses vi. Kram/madelene

Anonym sa...

haha, jag skulle nog ha dammat hyllorna..:D

Anonym sa...

Hej! Nu var det länge sen sist! va fint hon har M med mågen! Du är ju ute på äventyr du! Fy vad det såg läskigt ut bland all is... själv ska mina kära kolleger ta mig och ha en sk Fru-hippa! ikväll.. oj oj! vad det nu ska bli av det! Kramar till er alla! svägruskan