fredag 14 december 2007

Bilder från ledig fredag

Några dagars "härlig" kyla har pudrat äpplena på förstukvisten med rimfrost.Nu idag har vi -7,6 grader. Alldeles perfekt. Men jag känner bara för att vara hemma och ta det lugnt och få julfriden att infinna sig.
Liten i bakartagen, men jag tror det mesta av degen hamnade i magen ;)


En kopp varm glögg och nybakade peppisar i kylan är ej helt fel. En god vän kom idag och delade det med mig :)


Mysa i ljusens sken är det som gäller idag...i morgon är en annan dag!
Ha en skön helg med förhoppningsvis ljus, värme och kärlek.
Kram från Gilla

13 kommentarer:

faster atta sa...

Äpplena blev ju bara ännu vackrare när de är lite frostbitna! Tänk om de kunde se ut så hela tiden... Så underbart!

Anonym sa...

hej gila , vad fin sida du gjort. o jag fick smaka era goa peppar kakor o den goa glöggen. tusen tack o tack för ett trevligt samtal. ha en trevlig helg. kram;)

Ann-Catrin sa...

Oh vilken rofylld stämning det råder här inne...äpplena blev ju helt ljuvliga.
Underbara bilder..skulle kinna tänka mig att sitta där i din soffa, dricka glögg, nybakade pepparkakor..mmmm
kram och fin helg!! A-C

faster atta sa...

Visst får du länka, så kul! Jag har köpt en påse med äpplen nu, kanske hänger ut några imorgon.... Risken är väl att rådjuren tar dem..tihi... Men det kanske räknas till veckans goda gärning då?

Beas sa...

Man får god lust att kryp upp som ett litet barn i familjen och bara få ta del av allt det julmys du utstrålar på dina bilder.

Hannis sa...

Blir så sugen på pepparkaksbak när jag ser dina bilder!
Ser så mysigt ut!
Ha en jättefin helg!Kram Hannis

Linneagården sa...

Pepparkakor luktar så juligt gott ju.
Vilket vackert stort skåp, står det hos er?
Trevlig kväll på er.

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt juliga bilder!!! Må gott, kram!

Beas sa...

Blir bara hedrad att du vill länka till mig. :-)

Hoppas du haft en underbar lördag. Det har vi haft, även fast den gått alldeles för fort. Barnen sover över hos sin farmor och farfar, och maken och jag har julhandlat och haft det jättetrevligt tillsammans. Han är nu uppe och målar fodren till barnens dörrar, det luktar ju ganska starkt, så det vill vi passa på att göra när de sover borta. Sedan ska jag vinna över honom i en omgång Monopol. ;-)

Kram Bea

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken härlig julstämning det var här!! Mari.

Anonym sa...

Kom nyss hem från ett kalt grått Stockholm och uppsakttar att du med dina bilder raskt tog mig tillbaka till advent och julförberedelser igen, mycket stämmningsfullt. Gamla stans julmarknad var ju gullig men annars är det svårt utan snö. Men julskor har jag fixat!! Vår vän Gudrun hade så påpassligt 25% rabatt på valfri julklapp, självklart fick jag då en julklapp i form av ett par röda skor med taxklack att ha till jul och många andra dagar! Den butiken ser ut som din blogg i kubik! ojojoj. Kram påre!

Lantliga drömmar sa...

Hej!
Tack för kommentaren i min blogg, tack vare den hittade jag ju hit! :-) Fin blogg du har!
Jag blev helt förälskad i ditt luciatåg, ett sånt skulle jag också vilja ha! (synd att du vunnit det, då kanske du inte vet var jag kan få tag på ett liknande...?)

Ha en riktigt skön vecka!

linnea-maria sa...

Hejsan
Kul att du hittade till mig. Fina bilder du visar. /linnea-maria