fredag 7 december 2007

God morgon

För länge, länge sen...när jag var tolv år, tillverkade jag och min ena bror dessa "fantastiska" krubbfigurer. Trots att de ser en aning groteska ut så är de mig väldigt kära. Kan inte förmå mig att byta ut dessa mot några perfekt tillverkade. Snart ska de få stå på sin sedvanliga plats, men det är en bit kvar till Betlehem...en knagglig sådan. Kan ni tänka er in i Marias situation...sitta på en skumpande åsna i 9:e månaden...HJÄLP Nåväl... figurerna duger så gott fast åsnan tappat ett öra, oxen är låghalt, de vise männen ser vettskrämda ut, en herde har en piprensare som stav och ängeln är grön!!!
Det speglar nog mitt livsmotto.
VI DUGER SÅ BRA SOM VI ÄR.
Nu ska jag snart iväg och sjunga på en begravning.
Vi kanske ses senare idag.
Kram/Gilla


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej G!
Förstår att du längtar tills du får plocka fram dessa små ljuvliga figurer, jättefina! Ni har talang du och din bror! Dessutom gillar jag din talang att pynta hemmet, avunnes och inspireras.;o)
KRAM

Änglahem sa...

Att de finns kvar!!!! Jättesöta, det förstår jag att du inte vill byta mot nyare varianter. Väldigt speciellt måste det vara att plocka upp dessa varje år.

Ha en skön helg
Kram Ulrika

Linneagården sa...

Så kreativ du var redan då!
Jesus krubban & granen är det sista vi tar fram av julsakerna.
Önskar dig en fin 2:a advent.
Kram från hela högen..