måndag 3 december 2007

Julpyntat lite här och var...

En ljusslinga får piffa upp det gamla slitna fönstret i källartrappen. Shabby chic kan man nog säga. Och bra så att man inte ramlar och bryter benen när man ska upp och tassa på natten.
Handlade lite julblommor idag på "koopra". Hyacinterna stoppade jag i några gamla kristallglas.

En liten diskret tomtetuss från julen 1930 (den är märkt med årtal, ordning och reda på lilla mor) får husera på fönsterbrädan.


Mamma satte alltid vadtussar och stjärnor på fönstren som snö...så då gör jag det också. Lite knäppt kanske, men, men :) Nu säger jag godnatt och suss gott. Kram/ Gilla



8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Oh vad juligt och stämningsfullt det ser ut...den där lilla tomten var ju helt oemotåndlig.
Ha det så gott..ses snart igen!

MOONLOVER´S sa...

men så gulligt det blev med sånt på fönstret=) man får rätt mycket inspiration av se allas bloggar! Måste börja titta runt mera!!

Lily of the valley sa...

Va mysigt du har det.
Du har mycket fina saker och fönstret är jättegulligt.
ha de bra
Kram Lily

Linneagården sa...

Tack så jättemycket för idag, Ni hade ordnat så mysigt...som vanligt!!
Jag tyckte du hade gjort så fint med hyasinten i ett glas med mossa osv, så jag gjorde en sån till mormor idag, som fyllde år.
Hoppas sångstunden gick bra!?
Ha det, & sköt om dig så ses vi väl "här" nu då!!
//madelene

Karin i Villa Grå sa...

Vilka fina bilder! Vi skulle också behöva bättre belysning i vår källartrapp och det fick gärna se ut som hos dig..!

Hyacinterna i glas var klockrent, den idén lånar jag mer än gärna! Det var riktigt fint!

Ha en bra torsdag!

Karin

Handplockat sa...

fin fin du gjort
ser så juligt och hemtrevligt ut
ha en go torsdag

Änglahem sa...

Vad mysigt det ser ut hemma hos dig. Vadtussarna var ju en super idé.

Ha det bra
Kram Ulrika

Anonym sa...

Underbart att se hur fint ni har det i mormor och morfars gamla hus ;o) Ni har verkligen en utsökt smak. Kram till hela familjen.