fredag 21 december 2007

"Kvällen"

Nu har "kvällen" infunnit sig...en tradition sen jag var liten. Då är det dags att koka knäck, slå in julklappar så osynligt som möjligt, dricka glögg, klä julgranen m.m helst utan att bli ovänner ;) Vilket INTE alltid är det lättaste syskon och mödrar emellan.
Denna gamla trotjänare från 50-talet funkar fortfarande. Det är alltid lika spännande att se om den lyser.

Här står årets gran "pimpad" och klar i all sin glans. Lite konstig i formen här och där (men det syns inte så väl nu när den är klädd) Var tänkt att ta fram sekatören men kom på att då blir det heltokigt. Och vi har klarat kvällen med bara några utbrott!! :) Nu önskar jag Er alla en skön fredagkväll för nu plingar knäcken i mikron
Kram från Gilla

4 kommentarer:

Linneagården sa...

Så mysigt Ni har tillsamans ikväll då!
Granen var ju snygg & du ser ju ut som värsta modellen, lägg ut en bild vett ja! det har jag gjort nyss/för första gången nu.....Tar bort den om några dar....hihi.
Längtar oxå tills imorgon.
Ha en fortsatt fin kväll
Kramlikram

Lily of the valley sa...

Härlig gran, och så bra att göra knäck i micron. Mysigt med en kväll tillsammans.
Önskar dig en riktigt God Jul
kram Lily

Anonym sa...

Go Kväller:::
Jasså du gör knäck i micron du !! Hm.. de kanske skulle kunna va ett alternativ till mitt knäckkaos på spisen.. men de e lugnt !! har bara 15 project på gång samtidigt ikväll, du känner ju mej. Nu ska jag och de mina ha lite julefrid , dricka lite glögg åh mysa ;) Snart kommer Tomten me klappar Jipii !! Va jag längtar... Sen dags att smörja stämbanden inför den 28 :e Kramar i massor till dej och familjen. Julefrid söstra mi

Hannis sa...

Vad juligt och fint!
Vi ska göra julgodis i kväll.
Brukar leda till div kökskatastrofer hos min familj=))
Önskar dig en God Jul/Kram Hannis