måndag 10 december 2007

Riggat och klart för Lussefest...

...med Litens klass i morgonkväll.
Har gått igenom lussekronor, röda band och lusselinnen (har blivit ett antal när det finns 4 flickor i familjen) och hittade som tur var ett set som passade. Och kors i taket...ALLA LAMPOR LYSER. I alla fall idag :)
Ni riggar väl er på torsdagmorgon kvinnor, och lussar för Era kära män.
Förra årets Luciafirande vet jag ej om maken uppskattade riktigt. Jag var på det skämtsamma humöret och tog en pannlampa istället för krona...satte den på blinkande läge och skred in i sovrummet... Han blev bländad kan jag säga...inte av min skönhet kl. 5 på morgonen, utan av...ja just lampan.

Var rädda om Er därute!

Kram från Gilla


3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Ha ha...nej sambon får nöja sig med barnens lussande tror jag...Jag har cokså kollat krona och plockat fram lusselinnet, nu återstår strykningen.....
Må gott, kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Kanske han blev bländad av din skönhet också... man får en rikigt luciakänsla i kroppen av ditt inlägg i af : ) Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde säga, tack för din rara kommentar! Mari.