måndag 17 december 2007

Måndag kväll och lugnet har lagt sig

Godkväll på Er allesammans. Sitter nu mätt och stinn efter dubbelkalas. Min kära svägerska och hennes yngsta dotter har födelsedag idag, så vi har uppvaktat dem ikväll.
Idag när jag var på jobbet kom ett blombud med denna vackra julgrupp. Det visade sig att jag hade fått dem av en man och hans barn. Jag blev så glad över denna oväntade gåva. Och en amaryllis hör verkligen julen till.
En god vän till mig tipsade i förra veckan att vår blomsteraffär fått hem sagoblommor...jag kallar ranunklar för sagoblommor, de är så vackra. Några såna kommer att få bo hos oss över jul. Och en mistel om jag får tag på en så att vi får pussas lite här hemma.

Förresten...makens 13:åriga dotter kammade hem tre guldmedaljer och ett silver i armbrytning i helgen. Och en massa fler medaljer blev det till ungdomarna i www.strombrytarna.se Armbrytning är stort här i norr. Tacka Heidi Andersson för det.

Och så har jag och min 17 - åring trudeluttat (sjungit) på julkonsert i lördags...jättekul. Men hes blev jag. Är inte så van att ta höga toner längre.

Må så gott alla trevliga människor! Kram från Gilla


5 kommentarer:

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!!
Samtidigt vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram Lina

Kristin Elverum Persson sa...

Hallo oh vad mysigt du har! Härligt att få blommor så där! Kram på dej

Lily of the valley sa...

Va kul att få blommor så där oväntat. Då blir man superglad. :D
Jag älskar alla slags blommor, alla är speciella på sitt sätt.
Jag kan hålla med om att Ranunklar är sagoblommor och väldigt vackra.
Grattis till dotterns medaljer.
Det var längesedan jag var på julkonsert och sjöng mig hes. :D
Det hade varit kul att göra igen.
ha de jättebra
kram Lily

Ann-Catrin sa...

Härligt med blommor..kan man aldrig få för mycket av..fina bilder!!
Grattis till dottern..och armbrytning, det har jag aldrig varit bra på vad stolt du måste vara!.. jag har sett filmen om Heidi från byn Ensamheten..bra som bara den!
Må så gott o kram A-c

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin bild!

Va annorlunda med armbrytning...inget jag vet nån som pysslar med häromkring.....

Kram!